Äldre häst som tunnar ut!

L

Lindalen

Har en islandshäst som blir tunnare för varje månad. Har 8 kg stråfoder per dygn. 1kg kornkross, betfor. Ska nu lägga till Lucern, pelleterad och Green power. Vill ha hjälp med dosering.
Hur mycke av var sort och vilket är bäst?

Sv: Äldre häst som tunnar ut!

Har du analys på ditt hö? Om inte så kan du direkt byta ut 4 kg mot 4 kg Lusern hackat strå och skippa kornkross och annat kraftfoder. Ge mineraler extra. Jag rekommenderar inte pelleterad lusern om du inte blötlägger den. Betfor är inte heller nödvändigt. Har du avmaskat hästen och kollat tänderna?

Sv: Äldre häst som tunnar ut!

Har en islandshäst som blir tunnare för varje månad. Har 8 kg stråfoder per dygn. 1kg kornkross, betfor. Ska nu lägga till Lucern, pelleterad och Green power. Vill ha hjälp med dosering.
Hur mycke av var sort och vilket är bäst?

Vår 24åring tunnar också ur på vintern trots fri tillgång på grovfoder. De har säkert svårare och tillgodogöra sig på samma sätt som de yngre hästarna. Ger honom 1lit Hippos pellets för fölston,1lit kornkross och ca1/2 dl linfröolja extra varje dag och det håller han sig fin på.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 846
Senast: Fazeem
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 046
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur