Ålderskillnad på fölen

E

eros

Hejsan
Att fölen har lek kamrater det första året är givetvis viktig. Är det någon som har erfarnhet av hur stor ålderskillnad mellan fölen det kan vara. Har ett föl som födds i mitten av april och en som är född i mitten av juni. Är detta för stor ålderskillnad??? :confused:

Mina har den åldersskillnaden och de leker jättefint. :) Även om hingstfölet som är den äldre ibland blir lite för busig så är det inga problem, det lilla stofölet blir skitsur på honom och biter ifrån ordentligt. Annars får man springa till mamma och få hjälp. :)

Föl födda samma år leker jättebra ihop även om det är några månaders skillnad. Den yngre kan vara lite blyg i början men det släpper sedan.

Du kan även ha ett föl fött iår och en ettåring som leker bra ihop.

De flesta unghästar (från föl till 2-3 åringar) leker bra tillsammans även om där är ålderskillnader.

Inga problem. :)

Min går med 4 andra föl, min är yngst. Född i början av juni.
2 av dom andra är födda i slutet av maj, så dom är ju jämnstora med min.
Dom andra 2 i mars. Så där är det stor skillnad och dom är mkt större. Men dom leker bra ändå. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
23 24 25
Svar
481
· Visningar
57 945
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka