Åldersgräns

S

smilien

Hej! Tänkte kolla om nån vet något om de ändringar som jag hörde ett rykte om. Det gällde ändringar för åldersgränsen för ponny att man kan vara hur gammal som helst för att tävla c- och d-ponny. stämmer det eller är det bara ett löst rykte? Tack på förhand den som kan hjälpa mig!

Sv: Åldersgräns

Det är bara ett löst rykte.

Däremot kan överårig ryttare tävla UNGponny om ekipaget är proportionerligt.

Det stämmer inte, dock stämmer det in på avd B. Det talades tvärtom att de skulle sänka åldersgränsen till 16, men det gick inte igenom.

så om jag skulle vilja "tävla" min ponny så blir det typ clear round eller hur funkar det? jag försökte kolla på ridsport fäörbundet men är inte särskillt bra på att hitta....

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 549
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 167
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix