Ålder på hästen vid PP

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare AliceSpring
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 996
A

AliceSpring

Hej
Är alldeles ny här och har precis köpt ett arabiskt fullblod som jag tänkte börja rida distans med, inte så mycket för att tävla (till att börja med iaf).
Min dotter och jag har var sin häst en arab och en korsning Eng. fullblod-New Forest. Araben är 6 nästa år alltså vet jag att jag får starta med henne, men ponnyn är bara 4 år och min dotter vill gärna följa med med henne. Får hon rida PP med sin ponny eller är det 6 år som gäller där med? Vi rider som sagt inte fort och kommer bara att "ta oss runt" banan och vara nöjda med det, rider också bara kortaste distanserna.

Sv: Ålder på hästen vid PP

Du får starta CR och PP när hästen är 5 år.

En hel del klubbar anordnar ju "träningsritter" under tävlingslika former. Då brukar även 4-åringar vara välkomna.

Eftersom året ändå är slut snart och hästen blir 5 efter nyår, så får den vara med då.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 882
Senast: lilsan
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 622
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?