Ålder på hästen vid PP

A

AliceSpring

Hej
Är alldeles ny här och har precis köpt ett arabiskt fullblod som jag tänkte börja rida distans med, inte så mycket för att tävla (till att börja med iaf).
Min dotter och jag har var sin häst en arab och en korsning Eng. fullblod-New Forest. Araben är 6 nästa år alltså vet jag att jag får starta med henne, men ponnyn är bara 4 år och min dotter vill gärna följa med med henne. Får hon rida PP med sin ponny eller är det 6 år som gäller där med? Vi rider som sagt inte fort och kommer bara att "ta oss runt" banan och vara nöjda med det, rider också bara kortaste distanserna.

Sv: Ålder på hästen vid PP

Du får starta CR och PP när hästen är 5 år.

En hel del klubbar anordnar ju "träningsritter" under tävlingslika former. Då brukar även 4-åringar vara välkomna.

Eftersom året ändå är slut snart och hästen blir 5 efter nyår, så får den vara med då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 051
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 972
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar