Ålder på häst.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dannilall
  • Startdatum Startdatum
D

dannilall

Läste för inte så länge sedan att Zareet blev 33 år gammal. Hur många har blivit äldre???

Sv: Ålder på häst.

I mitt stall hade vi en häst som blev nästan var 38 år, det var bara någon månad kvar tills han fyllde det när han togs bort.

Han var inte sjuk eller så, men hade dåliga tänder och var lite senil. Kan tänka mig att han hade kunnat leva ytterliggare något år.

Han var en arabkorsning på 1,55 cm , så det var ingen ponny eller så (de blir ju oftast äldre).

Jag vet två shetlandsponnyer som är 39 år i år, de bor på olika ställen, men den rasen är känd för att kunna bli gammal.

En gammal häst i stallet blev 40 år =) han föddes 1960 och gick bort år 2000. en liten söt shettis :banana:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En av stoets många meriter är individuellt brons och lagsilver vid EM 2001, med Rolf-Göran Bengtsson i sadeln. Nu har stoet somnat in...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka