Ålder på häst i lag??

Sv: Ålder på häst i lag??

Antar att du menar i dressyrlag....?
Vet att det ingick 4-åringar i vissa div 2 lag förra året i vårat distrikt men dom gick bara den klass som dom var tillåtna att starta dvs LB!
Hoppas det hjälpte lite....:)

Tack för svaret :)
ja jag menar dressyrlag annars så hade jag inte lagt den på dressyr ;)
Så det är inga speciella regler för hur unga hästarna får vara för att ingå i ett lag??

Jag pratade med ridsportförbundet om detta när jag själv hade en 4-åring, och det är precis som Oliwen skriver; man får starta i lag i de klasser där det är tillåtet att starta en 4-åring. Och man får bara starta EN klass med 4-åringar.

Tack för svaret :)
Nu har jag en 6-åring men vi blev lite osäkra då vi inte hittade nåt om lagtävlan i TR. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 20 lag är anmälda till årets lag-SM i dressyr som avgörs i Linköping den här helgen.
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 329
Senast: cherie
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 892
Senast: Roxy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fler och fler OS-lag i dressyr presenteras nu, bland annat Storbritannien och Nederländernas lag är klara för Paris.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka