Q
Quiss
Suck. Vi har nog inte samma åsikt, sambons ex och jag.
Deras dotter är 12 år nu, och sambon och jag köpte ett trafiksäkert och satdigt litet russto till henne för ca 6 månader sedan.
Hon har under en tid tjatat om att få rida ut själv.
Vi kompromissade och hon får rida ut själv OM
-Hon säger vart hon rider.
-Mobilen ska vara med
-Vi ska vara hemma
-Och hon går längs den trafikerade vägen till ridvägarna.
Dock känns det som om mamman inte delar min åsikt, och tycker det är oansvarigt av mig att låta flickan rida ut själv.
Hon har nämnt någon gång att hon tycker att ungen är för liten för att rida ut själv.
Mamman kan inte ett smack om hästar, och jag, som har X antal års erfarenhet, tycker att ungen fixar detta bra.
Hade ni låtit er 12-åring rida ut själv??
Jag red ut med min häst själv när jag var 11, och då fanns inte mobiltelefonen i den utsträckningen som idag.
Deras dotter är 12 år nu, och sambon och jag köpte ett trafiksäkert och satdigt litet russto till henne för ca 6 månader sedan.
Hon har under en tid tjatat om att få rida ut själv.
Vi kompromissade och hon får rida ut själv OM
-Hon säger vart hon rider.
-Mobilen ska vara med
-Vi ska vara hemma
-Och hon går längs den trafikerade vägen till ridvägarna.
Dock känns det som om mamman inte delar min åsikt, och tycker det är oansvarigt av mig att låta flickan rida ut själv.
Hon har nämnt någon gång att hon tycker att ungen är för liten för att rida ut själv.
Mamman kan inte ett smack om hästar, och jag, som har X antal års erfarenhet, tycker att ungen fixar detta bra.
Hade ni låtit er 12-åring rida ut själv??
Jag red ut med min häst själv när jag var 11, och då fanns inte mobiltelefonen i den utsträckningen som idag.