ålder att tävla b-ponny

Hedda_007

Trådstartare
Jag har en b-ponny som är fem år gammal. Barnen som ska rida honom i framtiden är ännu för små. Därför rider en 15 årig tjej honom ibland plus att vi kör honom.
Får den här tjejen tävla honom? eller är hon för gammal?
Hon har fått vara med på två clear round men det är ju ingen tävling.

Sv: ålder att tävla b-ponny

Jag har för mig att man får tävla b-ponny tills man är 13år.

Ja. 12 eller 13. Men eftersom ponnyn är 5 så har jag för mig att ryttaren får vara äldre, men jag är inte säker.

Jag har en b-ponny som är fem år gammal. Barnen som ska rida honom i framtiden är ännu för små. Därför rider en 15 årig tjej honom ibland plus att vi kör honom.
Får den här tjejen tävla honom? eller är hon för gammal?
Hon har fått vara med på två clear round men det är ju ingen tävling.

Japp, det får hon, i avd B. Det enda som regleras i TR för avd B är att ekipaget skall vara proponerligt. Tillägg, och det får hon även göra när ponnyn inte längre är en ungponny, dvs 7 år eller äldre så avd B är alltid öppen över åldersgränserna.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 161
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka