Ålande hund???

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 136
W

Warmia

Min valp/unghund har börjat åla sig så vid hälsning och inkallning mm. Hon älskar jobba, få kommandon och göra rätt! Skulle aldrig behöva ta tag i henne på något sätt hon lyssnar på rösten till 100%. Det enda vi har varit stenhårda på är att hon inte ska hoppa upp på folk som kommer, men nu blir det att hon ligger och ålar sig och är bara hysteriskt glad när någon kommer, grejen är att hon gör så även vi inkallning. Hon är liksom så överglad så hon inte vet vart hon ska ta vägen och vet att hon inte får hoppa men hon får ju gärna stå på sina ben!!
Det är bara vid dessa 2 tillfällen hon gör så.

Sv: Ålande hund???

Lär in sitt på ett positivt vis :) Börja sedan träna korta, korta inkallningar med fokus på slutet = Sittande!

Hjälp sedan hunden genom att använda kommandot när gäster kommer och när du kallar in.

/Ulga

Sv: Ålande hund???

Ni har lärt henne vad hon inte får göra vilket innebär att det blir en överslagshandling eftersom hon inte vet vad hon ska göra istället. Så hon valde att börja åla. En undergiven handling.
Visa henne ett alternativ, hur ni vill att hon ska bete sig, så slutar hon förmodlgen.

Liknande trådar

Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
997
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 289
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
489
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023