• Trav
  • Trådstartare Trådstartare tizzla
  • Startdatum Startdatum
Sv: Åland .

åland är ju jätte mysigt
vi brukar åka ibland..nu var det ett par år sedan men man får alltid ett trevligt mottagande där och när vi var där en gång så hälsade dom oss välkommna i högtalarna och ålands tidningen gjorde reportage om oss:)
Jag körde mitt första lopp där oxå
Får se om man kan övertala chefen att åka en tripp i år.

va ju anmälningar idag, tror inte det var nå bukefalister med...?
Till 11/5 tänker jag anmäla "Licenshästen" och en kompis ska med med en av sina!
Fundering om Ålands reglemente: Måste Amatörkusk (kategori 4 här) vara delägare för att få köra? (En av "mina kuskar" som är Champion där hos er säger:det är inte så noga kör själv...)

Jag har jobbat där, det är inte så noga faktiskt.. Jag vet iaf en amatörkusk som körde andras hästar utan att deläga.
Åland går efter finska reglementet utom vid startreglerna tror jag det var.

Låtere bra det! Hoppas jag hinner få ut Licensen och att ägaren godkänner mig som kusk + att EL har egen i den proppen då:angel:

ant det är er*k :angel: som e din kusk...

alltså på "amatörlicens", hos oss c-licens, FÅR du köra andras hästar också. det som spelar roll är hur mkt prispengar det är i loppet.

vanliga traven är det finskt reglemente, dock med svenskt startsystem.

lunch traven är det faktiskt svenskt reglemente rakt igenom!

vi sitter ju lite ikläm här mellan swe och fi...:crazy:

och jo, vi ÄR noga :mad:

(annika-just hemkommen fr stc-funktionärskurs)

ska kolla upp tills imorgonkväll, men det är ganska hög gräns på det. brukar bara vara till "storloppen" det är problem m licenserna.

skulle jag,mot alla odds,få ordning på märren går hon ut i 7an el 8an! och eventuellt kval m lillpojken!!!

ska kolla upp tills imorgonkväll, men det är ganska hög gräns på det. brukar bara vara till "storloppen" det är problem m licenserna.
Låter bra det!
Det ska visst vara ngt Lunchlopp med 40´ senare, å då vill "kusken" köra min "riktiga" där.

Vi kommer nog över den 11/5 med två st, min kille kör ev då (finsk licens). Håll koll på Staro Wiseguy & Lobys Alice!! :rofl:

här kmr lite klarheter i vårt finska licens system;) som utlovat

person med c-licens får delta i lopp m 1a pris på högst 2000e.
innehavare av c-lic som deltagit i mindre än 10 lopp på tototrav får delta som körsven endast i lopp m 1a pris på högst 1000e.

för b-lic ska du ha kört minst 50 tototrav lopp och avlagt gdk prov.
inneh av b-lic får köra i lopp m 1a pris på högst 20.000e.

för a-lic ska du ha kört minst 100 tototravlopp + gdk prov. m a-lic får du delta i alla lopp.

du får köra hästar du inte tränar.
dock får du inte köra av annan ägd häst mot egen, el delvis egen häst. du får inte hlr köra mot nära anhörigs häst osv..

som liten parentes, lite av vårt poängsystem:;)
1a pris = 200p
2a = 120p
3dje =80p
4de =50p
5e = 30p
6e = 20p
7e =10p
8e = 10p

1p per vunnen 10e (5 senaste starter,halvrad räknas som start)

halvrader minskar m:
1 halvrad= -80p
2 halvrader= -240p
3 halvrader= -480p
när häst börjar sin tävlingskarriär, el haft mer än 3 mån tävlingspaus får hästen 400p. då räknas inte de "vanliga" poängen.

blev lite långt, men kanske hjälper er att förstå lite bättre :)

Spår 9 blev det:crazy: äh men va f-n hon är rätt seg Elsa Britta så det ska bli kul ändå!

Upprop! Vilka ska dit nudå?
(Hittar inte :Bukehästar till start tråden eller orkar inte leta:smirk:)

Skulle ha åkt dit . med eller utan häst men nu blir det inte så :(

Lite nyfiken på hur det är med Elsa Britta?

Red ett provlopp i monté på henne när jag tog min licens.

Mvh Pernilla

Hallåj

Jag ska mest troligt till Åland den 11, ska hjälpa min kompis när hon startar en av sina :D

Liknande trådar

Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
233
Skola & Jobb Jag har tänkt åka buss så mycket som möjligt till universitetet för att slippa krångla med parkering. Men hur är smidigast att åka...
Svar
4
· Visningar
400
Senast: MiaMia
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: Ramona
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka