Akvarieväxter

Ankan

Trådstartare
Nu kommer jag nog med Bukes klart mest korkade fråga genom tiderna tror jag :o :p :o

Har köpt nytt akvarium till sonen som fyller år och så nu när jag skulle plocka i växterna börjar jag fundera....visst ska "krukan" dom står i tas bvort och växten sitta i bara gruset?

Har haft akvarie för några år sen och var då superrengagerad (försökte mig tom på att odla kampfisk ett tag *S*) men känner mig plötsligt som en nybörjare igen....vad ska jag mer tänka på så att jag inte gör något korkat fel innan jag börjar komma på hur det fungerar igen :eek:

Sv: Akvarieväxter

Ja, fast har sett en del som inte gör det. Men då får man ju lite svårigheter att plantera växten. Lite svårt att fixera en plast kruka i bottensanden. Den lär ju ryckas upp så fort det blir lite vattenrörelse.

Ja, den ska bort, den används bara när plantan drivs upp. För att den ska kunna sätta rötter ordentligt så måste man ta bort krukan och även näringssubstratet som sitter däri (kan vara lite pilligt om plantan har täta rötter).

Tack :bow:

Misstänkte nästan det men tänkte att det är lika bra att fråga för att vara säker :)

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 914
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 223
Senast: Jahaja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Pga diverse nitritspik, algproblem, snäckinvasion och plötslig enstaka fiskdöd efter att ha haft karen igång i ett och ett halvt år...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej! Jag har en äldre blandrashund från Ungern, han fyller 10 år i september. När han kom till mig som 1 åring så var han väldigt rädd...
Svar
7
· Visningar
1 616
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama