Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag beställde lite fiskgrejer och passade då på att köpa en musselblomma också iom att de kommer förbjudas i EU framöver. (De är dock inte invasiva här i norden.)

Den var bara lite större än vad jag förväntat mig! 🤣
20231019_173203.webp

Så här stora har de aldrig blivit i mina kar tidigare och även om jag förstått att de har potential att bli enorma så har jag aldrig sett en bjässe IRL innan. Jag fick en liten "normalstor" också som nog kommer trivas lite bättre än denna.

Men han är mattes ögonsten, så det gör inget!

Jag både ogillar och gillar att han lägger sig såhär på växterna dock. Ogillar, för att han förstör dem, plattar till dem och drar upp dem när han håller på såhär. Men gillar det mest för att det ser så mjukt och skönt ut, och det är han värd, fingubben! 🤗
3.211622.jpg

Jag har inte stoppat ner några där! Inte medvetet iallafall, utan det måste varit ett pytteyngel som råkat följa med när jag hällt i vatten från 112 liters karet i 30 litarn för att bli av med nitriten.

9.7.Darioyngel_2_2.gif

Den är nästan lika stor som miniöringsynglena, som jag däremot har flyttat över hit medvetet... så den måste ha varit däri ett bra tag utan att jag märkt det. De är fräcka ändå de här små, så himla bra på att hitta mat själva att man inte behöver mata ynglena ens.

Jag vettesjutton om jag ens blir förvånad om jag hittar darios i Sayids kar framöver. Jag brukar hälla över snäckor och sånt där så om jag missat några fler yngel så är de antagligen där inne. Fenella är inte att leka med men några yngel har ju ändå klarat sig ifrån sina minst lika rovgiriga föräldrar så inget är omöjligt..

Älskar att de ställer sig och bara glor såhär: 😂
9.8.204338.jpg

Min store zebra hane som jag räddade för ett tag sedan
Han bråkar med stora malen, Vampyria och med Sajica paret
Nu verkar det som han och honan har bestämt plats iaf

Bifogade filer

• 20231020_182904.webp
    20231020_182904.webp
    73 KB · Visningar: 44
Hej alla kunniga människor. Hur vet jag om en Kampfisk är en hane eller hona? Jag köpte för en månad sedan en Kampfisk som säljaren inte själv visste om det var en hane eller hona. Var i butiken med andra fiskar och är det hos mig med. Här är Blå.

Bifogade filer

• IMG_20231012_162119.webp
    IMG_20231012_162119.webp
    61,2 KB · Visningar: 38
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka