Akvarieräkor

A-K.Eng

Trådstartare
Hur ofta ska de ömsa egentligen? Här ömsas för fulla muggar.

Köpte tre små genomskinliga japanska räkor till akvariet eftersom de sägs äta tofsalger. Dagen därpå blev jag förskräckt över att finna ett tomt skal, trodde att scalarerna hade gjort slut på en.

Ser ofta skal i akvariet men räknar alltid till tre räkor. De har säkert ömsat minst tre ggr var på lite drygt en månad. Håller de på så här hela tiden eller? Hur stora kan de bli? Ömsar de mer när de är yngre eller växer de hela livet?

Sv: Akvarieräkor

Amanoräkor blir rätt stora, iallafall för att vara små räkor så att säga. De ömsar troligtvis oftare när de är små, för när de blir vuxna har de vuxit färdigt. Bra om du har någon kalkkälla i akvariet, för de gör av med en del när de ömsar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 539
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 120
Senast: Sar
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 920
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar