Sv: AKUTHJÄLP, beslutsångest
Jag råder dig att tänka dig noga för och kanske provrida båda hästarna flera gånger ev om det är möjligt att ta den du bestämmer dig för på prov. Jag har gjort misstaget att skynda och handlat impulsivt när jag köpt häst och då har det inte slutat lyckligt tyvärr. Nu senaste hästarna har jag provridit flera gånger och verkligen tänkt efter ordentligt och fått 3 otroligt fina underbara hästar som jag trivs med och dom med mig. Ena var en gammal läromästare, den andra en unghäst som var lite lätt påbörjad inridning på som jag fick hjälpa till med för att sedan ta på prov 1-2 månader innan jag bestämde mig. Trean som jag visserligen haft längst och inte provred då han bara var föl när vi köpte var den trevligaste och underbaraste lilla hingst som dotter har vuxit med. Nu fick jag bara 3 år med min gamla läromästare men jag ångrar inte en sekund att jag köpte honom trots min enorma sorg just nu över att ha förlorat honom pga ålder och sjukdom. Har du redan sålt din häst då du har bråttom att köpa en ny?
Hoppas du förstår vad jag menar även om det är lite rörigt skrivet då jag mår dåligt och gråter massor för tillfället...