Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag tycker att ett halvblod på 180 känns väldigt stort för att tävla hoppning. Kolla efter andra hästar.
Hur länge tar det ungefär innan man får en unghäst ut på tävlingsbanorna (hoppning) från det att hästen lärt sig skritta och trava med ryttare och hur många år kan halvblodet på 16 år tävla till? (Inom hoppning)
Jag måste tyvärr ha ny häst inom kort (inom 1 månad) pga att min nuvarande häst ska säljas & jag behöver sällskap till den andra hästen som blir kvar :/ min budget är 30000kr men eftersom jag vet vem ägaren till halvblodet är & jag känner hästen så kan jag betala lite mer.
Den andra hästen är en unghäst (Morgansto) på 4 år sto, 155c cm i mkh & endast är riden i skritt och trav (hon blev senast riden förra hösten). Klickade bra med henne & blev kärlek vid första ögonblicket med den här hästen också. Ägaren har tänkt sig 15000kr utan utrustning för henne.
Vilken skulle ni rekommendera till en 19 årig hästtjej som hållit på med hästar i ca 12 år som drömmer om att tävla? Jag är 172 cm lång & normalstor. Har sån otrolig beslutsångest!
Sist jag köpte häst provred jag bara en & det sa klick direkt & vips 1 vecka senare stod min första häst hos mig, provred två stycken i Fredags & det klickade då med unghästen men jag har pratat många gånger med ägaren till halvblodet som skrev att han var till salu om jag var intresserad av honom.
Men normalpriset på den typen av häst är minst det dubbla.