bsmx

Trådstartare
:cry: :cry: vad ska jag göra???
Vad ska jag göra??? katten ligger bara och sover. Han har gjort det hela dagen. Jag tog tempen och han har 40,5!!! har kissat o vi har sprutat in lite vatten i hans mun, så han har druckit lite.
Ska jag åka in akut nu i natt eller kan man vänta till i morgon då det är öppet en lättakut här i närheten.
Tänker att det blir jobbigt för honom att rea i väg till djursjukhuset nu i natt, det är så kallt ochså o det ligger på andra sidan staden.

Sv: akut

Ring telefonveterinären och rådgör, de har öppet till 24.

Tel 0900-100 51 61.

Kostar 25 kr.

Det beror helt på hur medtagen han är, om han har fler symptom osv. Tycker det är bäst att prata med en vette eftersom febern är såpass och han bara ligger...

Lycka till och skriv gärna mer om hur det går.

Ringde till veterinären. Nu ska vi ge honom, han heter SOTIS en vätska med vatten, honung o salt som vi ska ge honom under natten. Om han tar emot o inte blir sämre ska han vänta till i morgon och åka till klinik. Hon trodde det var en viros.
Tack för tipset skönt att prata med någon som bestämmer vad man ska göra, ska spara nummret. Gäller det alla djur?
Han blev lite grining när vi tempade honom, det tyckte veterinären var bra. Att han inte var helt passiv.

Skönt att höra min namne inte är akut jättesjuk i alla fall! Hoppas han är piggare tills imorgon. Tänkte att du skulle få ungefär de här råden men vågade inte skriva det.

Tror att det här numret gäller för alla djur, men är inte säker. Vart fall jättebra en riktig vette som avgör hur akut det är, om man måste in på direkten eller ej. Svårt att fråga sånt på ett forum.... De har ofta enkla egenvårdsråd att ge i väntan på att vetten ska öppna mottagningen.

Hoppas det ordnar sig!

Sotis skrev:
Skönt att höra min namne inte är akut jättesjuk i alla fall! Hoppas han är piggare tills imorgon. Tänkte att du skulle få ungefär de här råden men vågade inte skriva det.

Tror att det här numret gäller för alla djur, men är inte säker. Vart fall jättebra en riktig vette som avgör hur akut det är, om man måste in på direkten eller ej. Svårt att fråga sånt på ett forum.... De har ofta enkla egenvårdsråd att ge i väntan på att vetten ska öppna mottagningen.

Hoppas det ordnar sig!
Sotis har varit på kliniken nu på morgonen. Han hade fortfarande 40 grader o var slö.
Han hade UVI tog u prov o blodprov. Hade inte njurpåverkan, men var rejält infekterad. Han har fått smärtlindring, febernedsättande, antibiotika o dropp.
Nu vilar han i sin fåtölj.

Stackars liten. :( Vilken tur att ni åkte in så fort. Inte lätt att vara katt och inte kunna säga till när något är fel. Men nu ska det ju säkert lösa sig, du får gosa lite som tröst.

/Erica

Bra att du åkte in idag, kissen behövde ju hjälp även om det kunde vänta några timmar.

Klappa Sotis från mig!

Tack alla snälla:smirk:
Veterinären var jättebra. Hon ringde mig sedan och sa att man måste ha xtra koll på sådana här "kissekissar". För efter en UVI så kan det bli urinstopp. Nu ska han vara inne, så vi ser så han kissar ordentligt.
Ja det var jättetur att han kom under behandling. Hans njurar hade kunnat bli angripna om de hade väntat.
Nu myser han i sängen och har faktiskt ätit lite.

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 492
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 748
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 820
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 033
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar