AKUT vad ska jag göra!Undulat

M

M-Meduza

Skulle vara snäll o ställa ut sambons fåglar i la ute i det fina vädret :cry:

Tog bort ena vattenskålen för det rinner så mycket när man bär det... o tydligen så stängde ja inte luckan ordentligt :crazy:

fågeln e försvunnen.utomhus. Hans kompis sitter i buren ute och skriker efter sin kompis..

Vi har gått runt o letat..men ser inte till ngn fågel.... o hur stor är chansen att han kommer tillbaka...:cry: :cry:

vet inte alls va ja ska göra.. va ju bara i välmening då dom blir så glada när man ställer ut buren....

sitter bara o önskar på att lilla pippin ska komma tillbaka :cry: :cry: :cry:

Sv: AKUT vad ska jag göra!Undulat

ingen? :crazy:

Har undulatens kompis ute i buren men är rädd att han börjar frysa snart :cry:

lilla harry..

Vilken otur!:( Har du någon extra bur så ställ ut den med öpnna luckor och mycket gott i. Har du tur flyger han in i den. Sätt upp lappar, någon kan ju ha fått tag i den eller i alla fall vet var den uppehåller sig!

Vilken otur!:( Har du någon extra bur så ställ ut den med öpnna luckor och mycket gott i. Har du tur flyger han in i den. Sätt upp lappar, någon kan ju ha fått tag i den eller i alla fall vet var den uppehåller sig!

jag har en hamsterbur hemma..som ja kan ställa ut..... o lägga massa mat i oså....
usch.. det e verkligen hemskt... ja e absolut ingen fågelmänniska men skulle aldrig göra dom små liven illa :cry:
Dom hade ju fått nya fröstänger o allt precis innan...

Nu är en hamstur ute iaf med lucka uppe med massa mat i...

men ja e rädd att inte harry lever längre.. massa kråkor.. o han e inge vidare på att flyga :cry:
Börjar bli kallt ute så vi fick ta in hans vän..tragiskt..
Vännen (sickan) köpes för ja tyckte det va synd att harry skulle va ensam... Så ja tvingade sambon att köpa större bur samt en kompis.. o nu.. e bara kompisen kvar...

*önskar han kommer tillbaks* stackars liten måste va jätterädd nu..

många som läst.en som svarat.. :crazy:

ingen mer som har ngt tips..

Jag skulle stoppa den fågel som är kvar i den nya buren och ställa den gamla tom med öppna dörrar på balkongen. Det är inte säkert att den vilsna fågeln vågar gå in i en bur som inte han känner igen. I den mån vädret tillåter skulle jag ha den som är kvar på balkongen så att den låter lite. Jag har varit med om undulater som kommit tillbaka efter en vecka, då de hört kompisarna.

I övrigt, lappar. Ring djuraffärer, de hör ofta talas om upphittade fåglar, polisen och anmäl att du saknar en, fågelföreningar, lappar i affären. Allla dina grannar har fler ögon än du har.

mvh

Gabbi

Försökte få in den andra men det gick tyvärr inte :crazy: Han är så stressad och rädd .....
Satt in harrys leksaker i den andra buren iaf o massa mat o vatten. Imorgon om/så fort vädret tillåter ska ja ställa ut buren o dela av halva(då den är delbar) så kan ja ha halva öppen..om han skulle komma tillbaks..
finns risken att dom klarar en natt på nollan då... för det e fortfarande kallt om nätterna..

hans kompisar pratar hela tiden. så han om ngn kan ju locka tillbaks sin vän..dock inte från dom döda..:cry:

Gabbi[/QUOTE]

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Övr. Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
2 234
Senast: pillerill
·
Hästmänniskan Jag har brutit armen på två ställen de gick av uppe vid armbågen lite längre ner. Det som hände Va jag skulle vara hos en kompis o rida...
Svar
10
· Visningar
2 867
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 956
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar