Akut låtproblem!! ;)

Nä, jag menade mest att jag fått lite Dire Straits-vibbar av just gitarren i Robin Schultz låtar. Dock är det inte samma som i Far Away. För du menar den slingan som startar här? (Äsch, den vill inte länka till stoppet. 7 s in menar jag)

Exakt! :)

Men ok, gissningsleken fortsätter. Vad är det för genre? Tempo? Tror du den är rippad så den faktiskt låter likadant? Vilken typ av gitarr spelas den på?

Som sagt har jag trasigt korttidsminne, så vilken genre, vilket tempo... Jag skjuter lite från höften utifrån vad jag tror jag minns. Jag vill minnas att:
  • Ganska lågt tempo i alla fall (ungefär som So Far Away uppskattningsvis)
  • Åtminstone refrängen sjöngs av en kvinna med ganska tunn röst, jag minns ingen text och inga verser. Ärligt talat tror jag att det var rätt mycket instrumentalt över huvud taget?
  • Slingan användes ungefär som i So Far Away - brygga mellan refräng-vers och i början/slutet av låten (jag vet/minns inte termen) om jag inte minns fel.
  • Jag kopplade redan vid första sekunderna vad det var för slinga så den var inte särskilt kamouflerad, men i början var det inte en ren sampling, men möjligen de sista gångerna den spelades.
Det frustrerar mig så fruktansvärt att jag inte kommer ihåg tillräckligt med detaljer för att kunna lista ut det själv!! Nu ska jag sätta mig och lyssna igenom varenda låt på p3:s låtlista to-fr mellan 12-23...

(Och hyfsat så har du fått mig att analysera gitarrer i allt jag som rullar förbi. Addicted to you är rätt lyckad på den punkten, men "alla" plockar ju gamla westerngitarrer just nu...)
:angel:

Nä, jag menade mest att jag fått lite Dire Straits-vibbar av just gitarren i Robin Schultz låtar. Dock är det inte samma som i Far Away. För du menar den slingan som startar här? (Äsch, den vill inte länka till stoppet. 7 s in menar jag)

Exakt! :)

Men ok, gissningsleken fortsätter. Vad är det för genre? Tempo? Tror du den är rippad så den faktiskt låter likadant? Vilken typ av gitarr spelas den på?

Som sagt har jag trasigt korttidsminne, så vilken genre, vilket tempo... Jag skjuter lite från höften utifrån vad jag tror jag minns. Jag vill minnas att:
  • Ganska lågt tempo i alla fall (ungefär som So Far Away uppskattningsvis)
  • Åtminstone refrängen sjöngs av en kvinna med ganska tunn röst, jag minns ingen text och inga verser. Ärligt talat tror jag att det var rätt mycket instrumentalt över huvud taget?
  • Slingan användes ungefär som i So Far Away - brygga mellan refräng-vers och i början/slutet av låten (jag vet/minns inte termen) om jag inte minns fel.
  • Jag kopplade redan vid första sekunderna vad det var för slinga så den var inte särskilt kamouflerad, men i början var det inte en ren sampling, men möjligen de sista gångerna den spelades.
Det frustrerar mig så fruktansvärt att jag inte kommer ihåg tillräckligt med detaljer för att kunna lista ut det själv!! Nu ska jag sätta mig och lyssna igenom varenda låt på p3:s låtlista to-fr mellan 12-23...

(Och hyfsat så har du fått mig att analysera gitarrer i allt jag som rullar förbi. Addicted to you är rätt lyckad på den punkten, men "alla" plockar ju gamla westerngitarrer just nu...)
:angel:

OM det är den låten har jag större problem med min hjärna än jag vill kännas vid... :nailbiting::crazy: Det är fel "allting", men den känns ju bekant... Vilket å andra sidan kanske egentligen inte är så konstigt med tanke på att den spelas rätt ofta. :D

Det får vi inte hoppas, men jag tänkte att jag testar, :D

Nooo! Fel låt, fel gitarr (det där var Dire Straits Why Worry, inte So Far Away)! Men inte illa pinkat ändå! :up:
Äh, skit. Trodde jag kunde få vara hjälte, men inte ens det.
Ja ja, jag tackar ts för att ha fått mig att återupptäcka låten, tycker den är bra. Lycka till i jakten!

Hoppar in, förmodligen helt ute och cyklar. Men första låten som ploppade upp i huvudet när jag lyssnade lite på denna låt (och som spelats mkt på P3) är denna: All about that bass - Meghan Trainor

Ehrm ja, säkert helt fel. Men då har jag i alla fall bidragit till ännu en låt till "Uteslutningslistan" :D

Din beskrivning får mig att tänka lite på Jubel av gruppen Klingande. Men det är ingen gitarrslinga utan nåt slags blås som går genom hela låten, och slingan påminner en del om gitarrslingan i So far away. Säkert helt fel ute, men försöka duger. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka