AKUT, hur lastar man i en liten hästlastbil?

Twihard

Trådstartare
Jag ska illa kvickt flytta min häst imorgon och fick hyra en liten hästlasbil för B-körkort.

Min häst är van att åka stor lastbil, men är osäker hur man lastar i en sådan här. Ska min häst gå in i det innersta facket? Hur flyttar jag väggen? :O

Ta loss spärren, flytta mellanväggen, ta upp hästen på sidorampen (oftast sidolastade). Sätt tillbaka mellanväggen stäng rampen, bind fast hästen.

Du står på utsidan av mellanväggen, sätter för den. Stänger rampen. Går runt och in och binder fast. Samma ordning som i transport.

Liknande trådar

Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 945
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 597
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar