akut hjälp!!!!

M

mammasku

grannens katt blev påkörd och dog för någon timme sedan.Hon hade 2 stycken en vecka gammla kattungar hemma som nu är utan mamma.Allt är stängt.Vad ska vi ge de här små liven så att de klarar sig?

Sv: akut hjälp!!!!

Ta er ner till en vanlig livsmedelsbutik köp spädbarnsmjölk avsedd för barn under 1 vecka. ( Finns i jättesmå engångsförpackningar), mata med detta och ev sockervatten.

På måndag köp specialmjölk för kattungar på apoteket. ( Eller ring apoteket de har ju ett centralnummer numera och fråga var närmaste helgöppna apotek finns).

Akut dinapp kan göras av ett ventilgummi för cykel som man trär på ett sugrör. Fyll sugröret med mjölk håll fingret på översta änden så att det inte faller ur direkt när kattungen suger på ventilgummit lätta en aning på fingret så att lite mjölk i taget matas fram.

Bra små diflaskor avsedda till bla kattungar som går att rengöra med kokning kan man köpa på apoteket.

/KT- som dragit upp ett antal små kattungar utan mamma genom åren.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
941
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
483
Senast: Blyger
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka