Akut hjälp nu!!!!!

Denver

Trådstartare
Min moster har tagit över en 2 årig rottweiler hane.. vilket hon inte vet et smack om.. förutom att hunden har på 3 mån vart på 3 olika ställen :devil:

Han är chip märkt.. men vart kan man hitta detta nånstans.. kan man söka på nån sida?? Han är inte reggad hos skk men använd som avelshane..:eek:

Dom vi har pratat med säger en massa strunt o bara blir sura... hur ska vi kunna hitta någo om denna hund??? vart han kommer ifrån början mm....

hjälp oss!!!!!!!!!!

tack på förhand // Jessica
 
Sv: Akut hjälp nu!!!!!

I den länken ni fick ovan kan man söka på oregistrerade hundar och blandraser till skillnad från sidan med stamboksregistrerade hundar som heter http://kennet.skk.se/hunddata/
Är hunden inte med i det Ägarregister som förs av SKK får du kontakta Jordbruksverket och se om hunden finns med i det registret som alla hundar måste vara registrerade i.Är den inte med där ska du snarast anmäla den dit http://www.sjv.se/amnesomraden/djur...undregister.4.7502f61001ea08a0c7fff49707.html
 
Sv: Akut hjälp nu!!!!!

Har du chipnumret? Det namn du vet på hunden är kanske inte samma som han är reggad under....
 
Sv: Akut hjälp nu!!!!!

Den är alltså använd i blandrasavel :crazy:

Om hunden inte har en stamtavla, eller hittas åt på hunddata med hjälp av chipnumret, så är den en oregistrerad rottis som kanske inte ens är renrasig och då är det i princip en omöjlighet att hitta uppfödare/tidigare ägare, för jag tvivlar starkt på att dessa skickat in reganmälan till Sjv..
 
Sv: Akut hjälp nu!!!!!

allt de du skrev.. visste ja redan.. men nånstans tycker man att de borde gjorts en anmälan... han är ju chipmärkt iallafall...
 
Sv: Akut hjälp nu!!!!!

Att han är chipmärkt är knappast någon garanti för att hans ägare skickat in en registreringsanmälan till sjv.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 822
Senast: nilie
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 528
Senast: scizofren
·
Y
Hundhälsa För att göra en lång histori kort:Min bekant jobbade som extrainsatt väktare på en soc.kontor.En kvinna kommer in som blivit vräkt.Med...
Svar
17
· Visningar
2 307
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 377
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp