khisha
Trådstartare
vet inte hur jag ska lösa detta problem. Jag har en häst på foder som har börjat rymma igenom hagen. Fast det är bra byggt stängsel med el i så rymmer hon. Hon har nyss flyttat från sitt gamla stall å sin gamla flock på andra sidan byn och springer dit. Den andra hästen i hagen var oxo på rymmen nu senaste gången som var idag. Jag vill verkligen ha kvar denna häst men hur ska jag bygga o hagen så att hon inte kan smita? Det kanske blir bättre när hon känner sig mer hemma? Men hur ska jag kunna låta henne bekanta sig när jag inte vågar ha henne ute i hagen? Kan tillägga att nya stallet består just för tillfället av bara 2 hästar. Det finns bara 3 boxar så det kommer komma en tredje evetuellt. Så hon kanske känner sig otrygg? Den andra hästen duger iaf inte enligt henne. Har panik och vet inte vad jag ska göra!!! Nån som vart med om något liknande? Tips? Kan man göra så att en häst som har noll respekt för el å tråd får det? Kan ju tillägga att hon rymt lite hos sina tidigare ägare också. tacksam för all hjälp jag kan få!
Maria
Maria