AKUT HJÄLP! min häst bockar!

X

xAmberx

Hej, min häst är en underbar liten d-ponny. Men när jag väl ska rida ut på henne blir hon så pigg/tittig så det är omöjligt att kontrollera henne. Hon är ganska lätt att stanna men hon kan rusa iväg och bocka ibland. Vad ska jag göra?
Detta är jätte jobbigt och jag är nästan aldrig berädd när hon väl gör det. :confused:

Vad ska jag göra för att få henne att sluta vara så tittig/het/bockar?
Och vad kan jag göra för att sitta kvar bättre?

Tacksam för snabbt svar! :bow:

Sv: AKUT HJÄLP! min häst bockar!

Testa att vara beredd med knäna när hon väl bockar. Och testa att hålla hennes huvud uppe. Och om du inte "jagar" iväg henne i galoppen kanske hon blir lugnare

Sv: AKUT HJÄLP! min häst bockar!

vad har bockningar med hästvård o göra ???

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 543
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: lirco11
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross