Akupunktur

T

Tant Gredelin

Är det någon som går på sådant med sin katt? Hur gör ni då? Går ni till någon speciell djurakupunktör eller går ni till någon som sysslar med människor i första hand? Jag har nämligen sökt efter någon som sysslar med djurakupunktur i Uppsala men inte hittat någon och funderar på att ringa till de som sysslar med människor men undrar om man får stå där röd om kinderna då? :o Är det ingen som gått med sin katt men med hund får ni gärna svara ändå :)

Sv: Akupunktur

Jag tror inte att dom som enbart är utbildade på människor kan djurkroppen. Min ena katt går på massage och det är helt annorlunda att massera en katt mot en människa. Andra rörelser t.ex.

hmm, vad tråkigt. Mitt ena odjur börjar bli lite svag i bakbenen och tänkte att det hade varit värt att prova, men det enda djur jag hittar att man gör aku. på är häst. Så ovanligt borde det väll inte vara att folk vill testa på sina smådjur. Hm jag ska nog ringa djursjukhuset och fråga om de har något förslag, annars får jag väll skämma ut mig hos en människoaku. :D

Problemet med akupunktur är väl att man måste ligga stilla, vilket inte är speciellt lätt att få en katt att göra.

Tror att det kan fungera ändå, det finns många olika tekniker. Till småbarn t ex kan man använda supertunna nålar som bara sticks in helt snabbt, känns nästan inte. Detsamma borde funka på katt, antar jag. Akupressur är en annan variant, tryck i stället för nålar.

Vet inte alls vad man kan överföra till katt om man är utbildad enbart på människans meridianer och punkter. Men har en känsla av att detta är något så grundläggande att det borde gå. Så olika är vi inte... Och en känslig akupunktör kanske kan finna de rätta ställena att sticka enbart med hjälp av händerna, palpation.

Jag tycker du ska ringa runt lite och höra efter, ta mod till dig! Kanske finner du nån som ser det som en spännande utmaning och möjlighet till utveckling, att få behandla en katt? Skulle inte förvåna mig... :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 373
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 955
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix