akton padd istället för fårskinn?

iloveyou

Trådstartare
tror ni att det skulle funka att ha en sån padd istället för fårskinn? sadeln glider fram pyttelite om jag inte har fårskinn under, även fast sadeln är utprovad osv. är så trött på fårskinnspadden och tycker inte att det är fint så tänkte köpa en aktonpad istället, har kollat runt lite och det står att de ska undvika att sadeln glider fram, men vill va helt säker på det så att man inte köper en i onödan.

Sv: akton padd istället för fårskinn?

Den funkar bra!Vi har problem ibland med unghäst som ska ridas in då sadeln ibland glider pyttelite om de inte har särskilt utvecklat sadelläge.

beror helt på varför sadeln glider fram. aktion paden är ju främst menad som stötdämpning, den är supertunn jmf med fårskinn.

hästen har kort rygg och sadelutprovaren sa att han skjuter på mkt bak och då skjuts sadeln fram lr nått sånt..den ligger jättebra annars men han sa att en del hästar som har "för" bra exteriör måste ha svanskappa lr liknande för att sadeln ska ligga stilla och det vill jag helst inte ha:crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 862
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Börjar bli väldigt trött på letandet av hoppsadel som inte glider bak på min häst. Känns som jag har testat det mesta (inom rimlig...
Svar
16
· Visningar
2 452
Senast: ylvalill
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 909
Senast: Tofs
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 168
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka