Aktiviteter inomhus

Sv: Aktiviteter inomhus

Alltså han måste ju inte ligga och sova, utan får spatsera runt lungt, gnaga på ben, äta ur sin godisboll osv men sedan uppmuntrar jag honom att ligga och vila. Han får tex inte springa runt som ett jehu inne.
Aktiverar han bara inte med lek, träning, sök osv inne.

Men vi är ute varannan timme korta studer för rastning samt lite träning/lek i några minuter. Sedan är vi ute antingen 1 gång per dag i 1h+ eller 2 gånger per dag på runt 30min styck och promenerar/tränar/leker/undersöker

Nu komm vi precis in från en skidtur och han ligger och sover bredvid mig.

Jag kunde lika gärna skrivit dina rader själv...

När vi är ute och jobbar på gården så är de med lösa.. Annars tillbringar de dagen i hundgård när vi jobbar... och så är de inne med oss när vi är inne.

All lek och träning sker utomhus med våra hundar, hemma är en fristad för avkoppling och kel :smirk:

Men jag msåte erkänna att jag ibland leker lite "gömma leksaken" med Mira, dock väligt lugnt och hon kan lätt koppla av så när vi lekt klart lägger vi oss och vilar i soffan igen ;)

Jag kan ta en leksak och be henne vänta i ett annat rum, så går jag och gömmer den någonstans. För gör jag det enkelt och låter dörren vara öppen så hon ser på ett ungefär vad som är på gång, sen gör jag det svårare och svårare och hon nosar och nosar och letar och letar.

Ibland är jag så fräck att jag gömmer leksaken på mig, ex, hängandes i byxlinningen, mån tro att hon får jobba och vad förvånad hon blev första gången hon hittade leksaken på mig, haha.

Men som sagt, detta är vid enstaka tillfällen om husse och Buster är iväg, annars så sker all aktivering utomhus.

GÖmmer godis på olika höjdnivåer, tränar lydnad på den nivå som är möjlig, kampar, kontaktövningar, trickträning osv.
Leka med varandra/busa får de dock inte göra inne.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: Tuggben
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka