Aktivitet vid öppet hus!

B

Buffalo_brud

Okej, låt oss säja att DU ska gå på en "öppet hus" dag i ett litet privatstall med 10 boxar: 6 innackorderingar. *späänande* :D

*Vad förväntar du dig?
*Vad hade du velat göra?
*Vad skulle kunna "påverka" dig till det positiva i stallet (tex. rent och fräscht, fina sadelhängare, blå målade tapeter :D etc.)?

+Jag vill ha tips på aktiviteter man kan hitta på på ett "öppet hus" :bow:

Så...AKTIVERA HJÄRNHALVORNA :D Och TÄNK, SKRIV och EV. FÅ ETT SVAR ;) :p :D

Tackar för ALLA svar :bow:

Sv: Aktivitet vid öppet hus!

Hoppas på ett svar innan imorgon bitti för då ska jag gå in på buke igen och hoppas då att få läsa allt spännande ni skrivit ;) :devil: :D :p :bow:

Hej.
Här var det jag kom att tänka på.

Först intrycket är ju utsidan.
Stallplan, hagarna etc. Snygga till hängnde tråd och kratta alt skotta stallplan. Se till at folk vet vart de ska parkera. Vare sig det är 2 eller 20 bilar.
Lite granris vid entren kan var trevligt. Luktar gott om inte annat.

Välkomna gäster pesonligen. Alla gäster. Och ge alla en guidad tur, även om dom själva hunnit ta ett varv redan.
Kommer en himla massa folk - samla ihop alla och berätta om gården och stallet.

Bjud på kaffe alt glögg och pepparkakor. Varm dricka i kallt stall får folk att stanna längre. Det skulle jag uppskatta. Speciellt om jag själv var mindre intresserad och var med som sällskap.

Rent och snyggt är halva grejen. Sopat i stallgången, Mockat i boxarna.
Prydligt i sadelkammaren etc. Att det känns fräscht.

Inte massa julpynt överallt. :p

Se til att hästarna får mat innan det kommer folk så dom får äta ifred. Alt hästarna är ute.

Är det spekulanter till boxarna, visa hela gården ,hagarna och foderutrymmen.

Doften kan påverka mycket. Har ni fuktigt stall och tex torv kan det lukta lite jordkällare. Vädra ordentligt innan gästerna kommer.
Granris tips där med. :D

Är det öppet hus för barn och ungdomar är alltid en tipsrunda kul.

Hejsan Sarah........Jag har kommit på massa frågor till tipspromenaden nu,bra va?Hhihihi

Tack det där lät jättebra :D ska fundera på massor av det du skrev :p

Tack tack!

gärna fler svar! :D

*Vad förväntar du dig?
det beror ju helt på vilka hästar som finns men ponny ridning är alltid uppskattat .. vet inte vad det är för folk som ska komma men ..

*Vad hade du velat göra?
bara se stallet ... att det va fint och väl organiserat ... hälsa på lite hästar och få höra lite om gården och skötsel mm

*Vad skulle kunna "påverka" dig till det positiva i stallet (tex. rent och fräscht, fina sadelhängare, blå målade tapeter etc.)?

rent och fräscht ! prydligt liksom ... såg ett underbart fint stall som var vitt/grönt och där det va skyltar på dörrarna ut mot gödselsatcken där det va en hemma gjort men otroligt fin skylt av trä med en skottskärra
till sadelkammaren va den en sadel man grönt schabrak mm
det va bara så fint ..
enkla saker som hur täckerna och grimmor hänger han påvärka mkt. har ni smockat med saker så kanske ni kunde lägga bort lite bara för dagen ... i nått skåp eller nått så det inte ser så fullt ut
men hällre lite ombonat och hemrtevligt men ändå fräcsht ( då kan det få ligga lite skit i hörnen ) än helt sterilt .. rent .. så man undrar om det faktiskt står några hästar där

att ha tilltugg och typ snittar kan locka folk .... värt att slösa litte pengar på ...

hoppas det går bra !

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 359
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama