aktiveringsutveckling för valpar

Jois

Trådstartare
hur ser aktiveringsstegen ut för valpar? Olika beroendes på ras och individ givetvis, men på ett ungefär..?

Sv: aktiveringsutveckling för valpar

Fram till ett halvår ungefär ska de inte göra så mycket mer än lära sig vardagslydnad, leka och utforska världens alla spännande saker.

6 -10 mån, kan man börja träna dem lätt i lydnad osv. Fortfarande inte jättelånga promenader eller mycket press.

10 mån - 1 år, kan man börja träna på riktigt, men inte anstränga dem för mycket kroppsligt. Börja gå längre promenader.

>1 år - fullängd på promenader, full fart på träning

Rätta mig gärna om jag har fel :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 283
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 110
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 657
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka