Aktivering?

J

jappisen

Idag när jar var i djuraffären hade de demostreing av aktivitets leksakerna. Min hund har redan kuben sedan innan och den är helt för lätt för honom. Jag vet hur smart han är och därför frågade jag om en av de svåraste de hade. Köpte denna som är på bilden. Jag la i 4 godisbitar och det tog ca 2 minuter sen hade han fått ut alla bitar. Han fattade direkt hur han skulle föra ut ur hålen. Så mycket för den " svåra" saken som skulle aktivera honom ett tag hehe:)

Har ni några sådana här saker till era hundar? berätta gärna vilka ni har och vilken som varit svårast för hunden. vill ju hitta en ännu svårare nu hehe=) Alla tipps uppskattas. Har försökt mycket olika saker men som jag skrev är han väldigt smart och hittar lösningar FORT!

P1011453.jpg

Sv: Aktivering?

vi har samma problem med vår bordercollie/schäfer korsning. Men vi lägger en bit godis i en petflaska och fyller på med papper och sen skruvas korken på. tar ca 5 min och sen är godiset ute. men det är det som tagit längst tid än så länge.:angel:

ps. han biter inte hål på flaskan, den är som ny. Utan han skruva av korken och drar ut pappert. Fastnar det så tar han tag om botten och skakar den så pappert kommer fram i öppningen. så fortsätter han dra till pappert är borta. sen lyftre han flaskan och godiset ramlar ut. ds.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 507
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 078
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka