A
acke
Min häst hade ett överben på insidan av höger fram (tre-fyra cm under knäet) när jag köpte honom som oinriden femåring -96. Sedan dess har inget hänt med det förrän jag upptäckte för några veckor sen att det såg större ut än vanligt. Jag är gravid o rider inte längre mer än skritturer, men min medryttare + två tränare (hopp o dressyr) såg ingen hälta. Så hände inget mer förrän i förrgår när jag tog in honom på kvällen, då hade det blivit säkert dubbelt så stort! Ingen temp, ingen ömhet öht på knutan, bara lite värme o stenhårt. Satte på kyllera o ställde in honom. Dagen efter var svullnaden helt nere. På em var han istället tjock om kotan hö fram, och på kvällen var han ren i kotan men återigen svullen om överbenet!? Sågs markera ngt i trav i hagen, men när vi tog ut honom o sprang med honom på den jämna, hårda infarten var det ingen hälta vi kunde se öht. Väl i hagen bockade han, drog en repa o verkade må förträffligt, absolut inte allmänpåverkad.
Är det ngn som har en idé om vad som har hänt? Han går mer nu än vad han har gjort förr, han har hopplektion varannan vecka o dressyrlektion varje helg, vilar en dag o skrittas 1-2 dgr/vecka. Däremellan ca 60 min-pass dressyr i skog el hage. 12 år gammal, hbl o rätt kraftig...
Är det ngn som har en idé om vad som har hänt? Han går mer nu än vad han har gjort förr, han har hopplektion varannan vecka o dressyrlektion varje helg, vilar en dag o skrittas 1-2 dgr/vecka. Däremellan ca 60 min-pass dressyr i skog el hage. 12 år gammal, hbl o rätt kraftig...