Akta VS Britax??

MaRomer

Trådstartare
Då ska man köpa Bilstol nr 2.

Vilken skulle ni valt:

Acta Graco Cosmico S

eller

Britax Multi-Tech

Eller kanske ett helt annat märke?

BILDER eller länkar är att rekommendera om ni vill föreslå andra stolar;)

Sv: Akta VS Britax??

Vi har en Acta Graco Cosmico är nöjda med den. Dottern sitter jättebra i den. Provade att sätta henne i två andra i butiken men tyckte att hon satt bäst i denna.

Du tycker inte den stolen är hård? Har hört att den inte alls ska vara så mjuk som den ser ut.

Vi har också Akta Graco Cosmic.

Vi är supernöjda, när vi bytte till den började vår dotter äntligen acceptera att åka bil.

Jo vårt första val var den stolen. Men fick sedan höra och läsa något test där den fått ganska dåligt... Hmm men kan inte komma på var jag läst/hört det!

Vi har en ActaGraco Duologic 2 till Ella, vi har precis bytt och Ella stortrivs i den nya stolen :)

Vi har en Akta Graco Cosmic comfort S. Emilia började använda den vid 6 månader och hon sitter väldigt bra i den, även när hon sover. Den är mjuk och skön. Knäppet var lite krångligt ibörjan innan jag kommit på tekniken.

När vi var på babyproffsen pratade hon väldigt starkt för Britax multi-tech, men på babyland avråde han från den. Vi valde att lyssna på killen på babyland som kändes mycket mer kunnig och berättade om alla stolars för och nackdelar utan att trycka på någon speciell som skulle var bättre än andra.

Emilia satt inte så bra i multi-techen, den var alldelles för stor för henne.

Du tycker inte den stolen är hård? Har hört att den inte alls ska vara så mjuk som den ser ut.

Nej, jag upplever inte alls den som hård. Men jag tycker du ska testa att sätta ditt barn i stolen för att se så barnet sitter bra.

Vi har actas cosmic xtp den är vad jag fattade före gångaren till Acta Graco Cosmic S vi köpte den då den modellen reades ut billigt och enda skillnade mellan dem var enligt försäljaren att Acta Graco Cosmic S skulle ha mer stoppning i sittsen!

Både för och nackdelar med stolen...
Fördelar: Min son sitter kanon i den, bra stöd!
Nackdelar: Den tar stor plats! Vi har en stor kombi men kan inte ha den i baksätet pga att då måste man i passagerarsätet fram sitta och trycka näsa mot rutan!

En kompis till mig hade en Britax stol och jag blev nästan lite avundsjuk... dock var det någon äldre modell och jag såg den bara med mina ögon, har ingen aning om hur den funkar annars ;)

Vi har en Britax Multi-Tech till vår 2½ åring som vi är jätte nöjda med.

Som stol sett så gillar jag Actas också,
men vår bil (pick up) är inte så rymlig innuti och då fungerade Britax konstruktion bättre.
Har även en Britax Hi Way som lilla syster fick ärva i höstas av storebror.:laugh:

Våra barn har båda varsin Cosmic-stol. Äldsta har en Cosmic XTP, yngsta har efterföljaren, Cosmic Comfort, och vi är verkligen supernöjda med stolarna!! Barnen verkar också trivas i dem, inget gnäll/pjosk alls, trots långa resor (25 mil i stöten är inget ovanligt att vi åker, och i somras åkte vi sträckan Sundsvall - Älmhult på en dag, med 3 st pauser)

Ja men jag känner mig extremt dum när jag kommer dragande på Ella måste jag erkänna, så just den funktionen använder jag nästan aldrig. Möjligtvis när jag ska gå från parkeringen till lägenheten :D

Den som barnet sitter bäst i och som passar eran bil!

De finns inge värre än när stolen inte får plats så man måste köra fram passagerarstolen och räta upp ryggen i en väldigt obekväm ställning för den stackare som får sitta där.

Vi har en BeSafe Izi Kid. Kanonnöjda både vi och Rasmus.

kommer också köpa be safe izi kid när det är dags att byta. Sålt dessa så vet mest om dem och vet att de är säkra.

Molly älskar att bli dragen i stolen :D
Det är inte alls lika populärt att bli buren i stolen så oftast blir det så att hon blir dragen.
Givetvis inga långa stunder utan bara typ om jag ska in på affären en snabbis och köpa en liter mjölk eller nåt :p.
Tycker det är jättesmidigt att slippa bära då :).

Haha näe gud jag vet inte varför men jag skulle skämmas om jag drog runt på stolen ..

När vi handlar åker Ella i den där utfällda barnsitsen på kundvagnen men jag förstår att Molly är lite liten för den än :)

Liknande trådar

Småbarn Japp, sonen är ungefär 4,5 månader och babyskyddet börjar bli trångt... funkar ett tag till med tanke på att han är ju oftast är ganska...
Svar
18
· Visningar
2 837
Senast: Comfort
·
Småbarn Funderar på olika alternativ nu, Dottern på 7½ månad börjar växa ur sitt babyskydd så det behövs något annat åt henne. Storebror på...
Svar
11
· Visningar
1 294
Senast: MaRomer
·
Gravid - 1år Vi är på gång att köpa en ny bilstol till Emilia. När vi läste om stolar var vi inne på en akta graco duological, men idag var vi på...
Svar
9
· Visningar
1 084
Senast: turbofling
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 475
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar