Akta o stjäla tablettaskar, det kan svida

PIRU

Trådstartare
Kevin,12 – svårt biten av polishund
Polishunden attackerade Kevin Törnström, 12. Han fick flera djupa hugg i låret, skriver Aftonbladet.

Kevins brott: han hade stulit två tablettaskar och en flaska juice.

Kevin haltar fortfarande. Hunden bet ända in till muskeln. Infektionsrisken är så stor att Kevin måste äta penicillin. Polisen skyller attacken på Kevin eftersom att han försökte smita från polishundens käkar.

Så seriösa är sveriges polishundförare. :banana: :D

Sv: Akta o stjäla tablettaskar, det kan svida

Ja vad säger man...poliskåren när den e som bäst...

/Tobbe

Har det gått så långt att polisen måste ta fram sina hundar mot 12-åriga snattare.... Herregud säger jag bara! Borde ju falla under tjänstefel kan man tycka!

Visst borde kanske inte polisen bussat hunden på pojken om det nu var så att han stannade. Iofs så kan det vara så att han såg hyfsat vuxen ut och dom trodde att han var en liten vuxen (fullständigt möjligt).

Om man skall vända på steken så va fan hade ungen i affären o göra? Han gjorde sig faktiskt skyldig till ett brott. Tycker nog att det borde ligga lite i förälderns intresse (hon som gått ut i tidningarna) att uppfostra ungen så att han INTE stjäler.

Fast polisen skickade inte hunden på en snattare, utan en inbrottstjuv... Dom hade ju faktiskt gjort sig skyldiga till inbrott!

Visst borde kanske inte polisen bussat hunden på pojken om det nu var så att han stannade. Iofs så kan det vara så att han såg hyfsat vuxen ut och dom trodde att han var en liten vuxen (fullständigt möjligt).

Om man skall vända på steken så va fan hade ungen i affären o göra? Han gjorde sig faktiskt skyldig till ett brott. Tycker nog att det borde ligga lite i förälderns intresse (hon som gått ut i tidningarna) att uppfostra ungen så att han INTE stjäler.

Förvisso..men hur många 12 åringar ser så pass gamla ut att de verkar vuxna? är det värt att skicka en hund och servera den en arm till lunch för en inbrottstjuvs skull?
Jag trodde bara polisen skickade hundar på folk som utgjort uppenbart hot eller någon farlig flykting.
Ett hundbett kan sluta hur illa somhelst.

skyller attacken på Kevin eftersom att han försökte smita från polishundens käkar.

ja för det första en icke hundvant barn tänker på är ju att stanna och stå still när en vansinning hund kommer flygandes efter:crazy:

Lite överdrivet att skicka på hunden, men killen lär inte göra inbrott direkt i alla fall...:crazy:

Tycker mamma borde skämmas som en hund istället för att gå uti media. Hon har ett barn som gjort sig skyldig till en brottslig handling. Dessutom har han försökt springa ifrån polisen. Om Polisen skriker stopp i lagens namn så skall man stanna inte bara om man känner för det.

Hon borde nog rannsaka sig själv om vad hon gjort för fel. Killen har trots allt brutit sej in i lokalen och snott grejjerna. Tycker egentligen inte att det spelar så stor roll vad han stal. Bara det att han gjorde INBROTT räcker egentligen.

Jag är nog lite böjd att hålla med dig där. Man kan ju tycka att det så här i efterhand att det var att överreagera men just då i den situationen kan det ha känns rätt för polisen. Oftast så är det en stressad situation, saker som händer snabbt, kanske dåligt ljus och en allmänt stökig situation. Nu skall ju poliser vara så duktiga att det kan hantera allt sådant men de är ju bara människor precis som oss.

Faktum är att hade han inte begått ett inbrott så hade han antagligen inte heller blivit biten.

Hade det varit jag när jag var i den åldern så hade min pappa sagt att "Du skall vara glad att hunden fick tag på dig innan jag fick tag på dig" och "Sluta gnälla, är du så dum att du bryter dig in någonstans så får du skylla dig själv" :D.

Mvh

Tora

Så du tycker inte att det finns skillnader i hur pass man ska gå till väga när man tar fast brottslingar? Det här var ett barn som dom skickade en hund på. Det kunde slutat mycket värre än om hunden biti i benet. Barn ska inte stjäla, men jag kan ändå inte känna "där fick han" när brottslingen i fråga var 12 år gammal. En tolv åring är fortfarande formbar och vem vet varför han gjorde som han gjorde?
Grupptryck?
Han gjorde fel, men nog fan ska polisen se till att inte handla värre än vad han själv gjorde.

Kan inte läsa artikeln på Aftonbladet (behöver vara pluskund då), jag skulle vilja veta hela förloppet.

. Nu skall ju poliser vara så duktiga att det kan hantera allt sådant men de är ju bara människor precis som oss.

Man kan inte jämföra en civil människa med en polis...Eller..man bör inte kunna det.

Tycker ungen får skylla sig själv, han lär ju knappast snatta flera gånger:smirk:
Snodde tydligen två godisaskar samt en flaska läsk, ur SKOLKIOSKEN Jo tycker nog att han får skylla sig själv.

Hoppas han lärt sig en läxa.

Kevin,12 – svårt biten av polishund
Polishunden attackerade Kevin Törnström, 12. Han fick flera djupa hugg i låret, skriver Aftonbladet.

Kevins brott: han hade stulit två tablettaskar och en flaska juice.

Kevin haltar fortfarande. Hunden bet ända in till muskeln. Infektionsrisken är så stor att Kevin måste äta penicillin. Polisen skyller attacken på Kevin eftersom att han försökte smita från polishundens käkar.

Så seriösa är sveriges polishundförare. :banana: :D

allvarligt talat... vart har du läst artikeln? aftonbladet? expressen?:smirk: kan nog vara så att dom inte riktigt lyser upp hela storyn.... brukar ju vara aningens vinklade åt det ena eller det andra hållet;) tyvärr är det ofta folk sväljer allt dom skriver m hull och hår
jag tror nog inte den polisen vars hund bet, mår särskilt bra över händelsen... och det lär ju knappast ha varit så att han "bussade" hunden på ungjäveln
Shit happens och tråkigt att skvallerblaskorna inte har viktigare saker att skriva om
Jobbar du med dina skyddstränade hundar själv?

Förvisso..men hur många 12 åringar ser så pass gamla ut att de verkar vuxna? är det värt att skicka en hund och servera den en arm till lunch för en inbrottstjuvs skull?
Jag trodde bara polisen skickade hundar på folk som utgjort uppenbart hot eller någon farlig flykting.
Ett hundbett kan sluta hur illa somhelst.

beroende på i vilken stad och i vilken stadsdel så kan 12-åringar vara nästintill lika farliga som vuxna;)

Jag tror inte du förstår vad en skyddshund kan göra för skada. Det var inte en pudel som nafsade.

Om vi säger såhär...Hur hade du ansett att polisen ska agera när de står face to face med en...låt säga våldtäktsman på rymmen?
Då blir det skott i pannan?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka