Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej! Har ingen avkomma efter honom men kan tipsa om att du kan gå in på flyinge.se och titta på+ läsa om honom där. Det finns även lite bilder på avkommor.
Har en på nära håll som är trevlig. Helt olik i typen ifrån Jarrahs, inte så luftig, men har också en härlig uppsyn.
Har sett många trevliga, och det är väl just deras uppsyn och utstrålning som är en gemensam nämnare!
lycka till!
mvh
Hon är en superhärlig häst. Väldigt tacksam att arbeta med då vi tömkör henne en del. Lättlärd och orädd. Hon är lite hårdare än sin mor men det är bara possitivt.
Jag tycker Akribori ser ut att lämna mycket god typ på sina avkommor och säkerligen hög ridbarhet. Chakira har bra galopp och skritt men änn så länge medioker trav(vilket kanske hör en åring till?!).
Jag har två Akriboriston födda 2003, som båda är väldigt trevliga i temperamentet men väldigt olika i både typ och psyke.
Den ue, Guinness är mycket ädel, högrest och elegant och rör sig riktigt bra i alla gångarter. Hon är otroligt cool och det finns inte mycket i världen som berör den damen.
Den ue. Maraton är även hon förhållandevis lätt i typen och högbent. En mycket vacker och "färdig" häst som inte riktigt har samma kvalitet på sina rörelser som den andra. Framförallt är det enligt min mening traven som brister. Hon är också väldigt snäll och lätt att ha att göra med...men MYCKET känslig. Man får hela tiden tänka efter före och ta det varligt med henne med alla nya saker. Men hon är aldrig dum eller direkt svårövertalad....bara explosiv..))
Hej!
Jag har en Akribori tjej. Det är, precis som någon tidigare sagt om sitt föl, en högexplosiv häst med mycket vilja och framåtanda. Reaktionen är omedelbar, vilket jag tycker är bra. Hennes temperament är jag alltså helnöjd med. Jag tycker det är en söt liten häst med bra sida och ett vackert huvud. Hon har dock ingen större gång, speciellt traven är högst medelmåttig, i alla fall som jag kan se nu. Galoppen är väl bättre, vilket jag verkligen hoppas eftersom hon är tänkt som hoppehäst
Hade tänkt länka här, till mitt webshotsalbum, har inte funkat förr. Funkar det inte nu heller så kan du skicka privat till mig så sänder jag en "privat" inbjudan till mitt album (lät ju väldigt flott... )
Någon brukar prata om att plocka bort http innan, ja, jag vet inte jag...
Jag fick i år ett stoföl e Akribori-Homosassa xx-Jaguar som jag är mycket nöjd med. Akribori har klart förbättrat typen och galoppen jämfört med modern. Han har typat henne med bra resning, bra halsansättning om än inte så lång hals, ett långt välformat kors och ett vackert huvud. Hon är ädel och korrekt. Hon har fått en betydligt bättre galopp än mamman och traven liknar moderns vad jag kan se. Inte någon större elasticitet och bogfrihet i traven men mycket aktiva bakben och höga runda framben. Skritten är normal. Hon kommer att bli mörkbrun är min gissning även om ID-kontrollant satt svartbrun.
Kropp & Själ Min pappa fick väldigt bra effekt på sina snarkningar med någon liten plastpryl som håller ut näsvingarna. Vet tyvärr inte exakt vad den...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.