Åkommor hos Lipizzaner

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Leander
  • Startdatum Startdatum
L

Leander

Finns det några kända problem med hälsan hos Lipizzaner-rasen? Exv hudtumörer, spatt, mjäll.... Eller annat av vikt att veta.
Vad ska man titta på rent exteriört?
Brister som man ska akta sig för?
Ska eventuellt sluta med halvblod och gå över till annan ras.

Sv: Åkommor hos Lipizzaner

Hej! Jag har själv en Lipizzaner och har haft honom i snart 16 år, blir 20 år i vår. Underbarare häst finns inte.....:love:
Några direkta åkommor som man kan säga är för just Lipizzaner kan jag inte påstå finns men visst är det allmänt känt att skimlar kan få melanom.
Om Du ska köpa en Lipizzaner kan jag tipsa Dig om en mycket seriös och erfaren uppfödare via PM
Det är klart att Du ska köpa en Lipizzaner!!!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Kajsalisa
·
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 880
Senast: Flavor
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Soapbubble
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka