Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Erfarenhet Camaro M avkommor

Hej!

Mn fru bad mig starta en tråd och fråga om erfarenheter kring Camaro M och avkommor/fölisar. Skriv allt ni vet och hur ni vet det! =). Egenskaper, egenheter, tänkt färg, utfall osv. Fyll på med egna frågor/svar eftersom jag inte kan så mycket men utgå från att min fru läser (som kan) och så försöker jag även återberätta på nåt illustrativt och påhittigt sätt.

Med vänlig hälsning, Thomas

Är jag på rätt prefix?
 
Sv: Erfarenhet Camaro M avkommor

Har vart i kontakt med ett par varav en red jag in o visade på tre års testet.
Detta par (4 st) har alla vart skimlar ;) tre av dessa har vart rätt skarpa i skallen. Den jag red in hade ett enormt "kan bäst, är bäst"- tänk och är trevlig med ryttarinnan efter en del diskussion om vem som bestämmer.
 
Sv: Erfarenhet Camaro M avkommor

Hej! Det finns redan en tråd (eller kanske till och med flera) om Camaro M, använd sökfunktionen som ligger precis under menyraden till höger. Där kommer du hitta ett flertal svar om hingsten och hans avkommor. (jag lusläste de trådarna själv innan jag köpte en Camaro M avkomma)
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Jag kl.ar på mig själv då någon startade en ny Camaro M tråd, tänkte att jag kan ju svara i den här tråden så blir allt lite mera samlat än om ännu en Camaro M tråd skulle startas upp.

Hej!

Mn fru bad mig starta en tråd och fråga om erfarenheter kring Camaro M och avkommor/fölisar. Skriv allt ni vet och hur ni vet det! =). Egenskaper, egenheter, tänkt färg, utfall osv. Fyll på med egna frågor/svar eftersom jag inte kan så mycket men utgå från att min fru läser (som kan) och så försöker jag även återberätta på nåt illustrativt och påhittigt sätt.

Med vänlig hälsning, Thomas

Är jag på rätt prefix?

Nu är det lite mer än ett halvår sedan jag skrev i den här tråden senast. Räkan 3,5 år (som är skimmel) utvecklas framåt och är helt underbar att jobba med. Arbetsvillig, positiv och lättlärd. Hon har Martini - Cavalotti på mödernet och efter vad jag hört så brukar de inte direkt ge några änglar men hon är verkligen rolig att ha att göra med varje dag.

Hon är så lyhörd och stabil att jag kunde låta en jobbarkompis komma ut med sin fyraåriga dotter som fick borsta och rida på henne.

Nerv - ja, det märks framförallt när hon gått på sommarbete och fått leva vildhästliv, eller när hon gått någon månad på lösdriften utan att jag har hanterat henne så mycket just för att hon skulle vila och bara vara häst. - När man sedan ändrar rutinen och börjar hantera henne igen, då märks det av att hon har mycket nerv, snabba reaktioner, högt huvud, spänd och lite hoppig. Men det går över efter ett par dagar, max någon veckas normal hantering.

Skärpa - till viss del. Hon håller sin plats i hagen, är inte den som bestämmer men är mer som nr två som kör med alla andra.. Ibland i hanteringen så kan hon testa om det verkligen är jag som är bäst lämpad att bestämma vad vi ska göra eller om hon är det - men detta har hänt kanske 5 gånger på snart 3 år som jag haft henne - och alla gånger när jag inte lyckats göra någon aktivitet rolig nog.

Min veterinär brukar alltid säga "det här är en svår häst, myycket nerv. Mycket som kan gå fel med den här... Men fin!!" Det sista håller jag ju med om, men det där med svår.. det har hon fått om bakfoten. =) Men å andra sidan så hatar min häst att bli stucken så veterinären som oftast kommer ut för att vaccinera får ju se en spänd häst som helst hade flugit i luften när nålen kommer fram.

Hon hoppar som en gummiboll



Hon är som man ser inte så rädd för nya objekt:



klicka på bilden så spelas en liten filmsnutt.

Nu är hon dräktig med Common Sense.
 
Sv: Akommor Camaro M 979 (BILDER)

Eftersom vi inte ska ha flera trådar i samma ämne slår jag ihop din tråd med den som redan finns.

Görel - moderator
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 731
Senast: Görel
·
Avel Hej alla, Jag har ett sto f 2004 från tyskland med hoppstam. Min dotter som rider henne ska i sommar åka till USA ett år. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: prallan
·
Avel Mitt sto är e: Beach Boy ue: Colombo, Nu är tanken att hon ska betäckas och jag kan verkligen inte bestämma mig fär med vem. Hon är...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: Freja_
·
Avel Sist jag skulle till att betäcka kom det lite annat emellan och sedan rullade träning och tävling på så bra att jag kom av mig i några...
2
Svar
21
· Visningar
2 187
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp