Åkerbo-tråden (Jag är tillbaka!)

Sv: Åkerbo-tråden (Jag är tillbaka!)

Det kändes väldigt säkert och han hoppade bra tycker jag, men han kändes lite trött. Han är ju inte i toppform och dessutom lite tjock (trots intensiv bantning sista veckorna.. ) Såg du alla hinder på "fältet"?

Kul att du är nöjd med tävlingen! Jag har inte anmält till nån mer ft än, förmodligen kommer jag bara åka på de som är i östergötland.. Så nästa blir kanske i augusti i Boxholm. Du då?

Det var en liten stock över nerhoppet till vattnet nu med tror jag..

1 startstock
2 pallisad
3a,b coffin
4 uthopp
5 pallisad
6 stenmur
7 a,b vatten
8 soffa (på sned linje efter vattnet)
9 oxer
10 spets (alternativ indianbyn)
11 trakenergrav
12 a,b skeppet
13 kyrkan
14 a,b hönsgården
15 slutstock

I höstas var det en stock ovanpå nedhoppet som du var tvungen att hoppa över, dvs du kunde inte stå still o droppa ned i vattnet för där låg stocken. Inte hög men över 30 cm så du får farlig ridning om du står still.

Jag skulle gärna vilja veta hela bansträckningen nu? Kan du dra den? verkar ju ha varit lättare än i höstas iaf med tanke på hur få utvägrade ni hade.

Jag var ju inte på plats, men så lätt tror jag inte banan var. Ebba beskrev den för mig, och jag tror t ex spetsen som var med i 100-klassen fanns med i den * när JSM gick där. Kyrkport mm, och vattnet var precis som du beskrev, en (eller två) telefonstolpar på nerhoppet.

Två telefonstolpar på nedhoppet i vattnet. Någon jag gick banan med (vet ej vem det var men en östgöte var det iaf) sa att den lätta banan var den som de enstjärniga ridit tidigare? 07 typ?

Jag tycker inte banan var jättsvår, var en del som tog alternativvägen där båtspetsen var (däribland jag själv), det var väl enda direkta svårigheten jag kunde se för mig/min häst eftersom han alltid tittar till när det blir färger i terrängen.

Förra året red dottern lätt ponny, då ingick bl a både stora muren o spetsen. Kändes som hindren hade blivit lättare i år än åtminstone förra året då vi gick banan.
Även i år tyckte vi att debutantklassen stundom hade svårare hinder än t ex lätt med bl a anridning och svängar. Tur nog vållade det inte några problem för henne, hästen sög på alla hinder o tyckte det var jättekul :laugh::laugh:

Kul att se! Något tveksam vid vattnet... ;) Lite konstig anridning, tycker de borde flyttat det där smalhindret före.

Åh, Emma!! Grattis! Jag visste väl att det skulle gå bra! Jocke är en klippa!:banana::banana::banana:

I höstas efter stenmuren så låg det vita huset precis i nerförsbacken som man ser på filmen där hästen bromsar så. Det var exakt det som hände när man kom ut ur skogen o skulle rida an mot huset, hästarna la in handbromsen = inte kul...

Sen anridningen mot vattnet med smalhinder ivägen ser ju helsjukt ut??:confused: Det stod inte där i höstas men däremot så fick vi gå till höger i vattnet o upp för den korta branta backen o hoppa klykan som syns på filmen, väldigt många som fick stopp där. Efter vattnet gick banan åt vänster o man hoppade nåt stort bord, sen tror jag resten av banan var samma som nu. Spets, trahkener mm var med iaf.

Nej, det är ingen lätt bana, tycker inte jag iaf men den var nog lite väl vässad i höstas...:grin:

Jag red debutanten men reagerade på den suspekta vägen till vattnet i lättklass. Konstig sväng efter också för att pricka soffan.

För oss gick det sådär :p körde vilse (värmlänningarna blev kaxiga och lämnade gps:n hemma :angel: ) och fick ont om tid innan dressyren. Fick sedan fel starttid och vips skulle jag in på banan utan att ha ridit fram. Superspänd häst och jag blev förvirrad och red fel väg = 64 straff.

Nolla i hoppningen och låg då 18 av 27 inför terrängen. Nolla i terrängen och red in på 3.09 (optimal var 3.10). Klättrade 9 platser till en nionde plats och typ 1 straff ifrån placering. Tror det var 4 i min klass som höll tiden.

Men fin bana och bra arrangemang. Kommer tillbaka i höst :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka