Åkerbo-tråden (Jag är tillbaka!)

Sv: Åkerbo-tråden (Jag är tillbaka!)

kl

Maja: Jag är jävligt nervös. Konstigt men men.. Det känns ok iaf.

Emelie: Vattnet blir som jag trodde, nerhopp, upphopp och hinder!

Det är nog bara för att det är hemmaplan! Det släpper när du kommer upp på hästen. Jag känner på mig att det kommer att gå super!

Lycka Till!!
Kram

Tack Maja! Det känns bättre nu när jag har ridit och packat och fixat och dessutom gått både hoppbanan och terrängbanan en gång. Nu blir det natti.

Lycka till ni andra som ska rida!

Lycka till! Ses imorgon kanske, bara o hojta om du känner igen mig. Har en fux med bläs, startar 11.22.

Dax o sova nu!

Bra, då ska jag hälsa köttbullen (& hans matte) att om de inte fixar vattenhindret den här gången så får de inte komma hem. :angel: :devil:

Tada, en metod som funkar alltså - hot! Att jag har ödslat snart tre år på att försöka coacha, när det är HOTA som gäller. :devil:

:angel:

Eller välja tävlingar där det inte är hinder före vattnet... :angel: ;)

Åh vad snällt att du filmade! :idea: Hur gick det för Hanna i terrängen, felfri såg jag på filmen, inom tiden också?

Jag är väääldigt arg på mig själv att jag fick ett stopp på det där kyrktornet, -hade kunnat banka över honom där. Men jag tror han blev lite chockad "VADÅ? Ska JAG hoppa in i det där lilla hålet? Är du alldeles galen?" :D

Mammsen är rolig - hon är alltid helhispig. Gjorde misstaget att gå banan med henne i Runsten "Ojojoj" var den ständiga kommentaren :D

Senast ändrad:

Köttbullen skötte ju sig finfint! ;)

Jodå, synd bara att det inte kan ge en placering när det mesta väl funkar. Första utanför är retligt. ;)

Och nu är vårsäsongen slut för köttullens del, bara hoppning nu fram till semestern. :cool:

Ja det är surt!! O surt är det att ligga trea efter sin bästa dressyr någonsin och sedan sumpa det med ett stopp.
Ettan efter dressyr+hopp med 42 straff hoppade ju fel hinder i terrängen. Gissa om hon var arg!!

Jag hörde att det bara blir hoppning ett tag nu framöver för Ebba. Meeting o lite sådant. Jag som tyckte hon skulle med till baståsen!

Tack! Känns så jävla bra! :bump:

Vad tråkigt med stoppet :( Speciellt efter en sån bra dressyr som sagt..

Vad tyckte du annars om tävlingarna?

Jag hörde att det bara blir hoppning ett tag nu framöver för Ebba. Meeting o lite sådant. Jag som tyckte hon skulle med till baståsen!

Ja, trist tycker jag. Tre tävlingar blir inte mycket till vårsäsong. Menmen, det är inte jag som bestämmer det där. :angel: Hon gillar inte Baståsens bana, och Q hoppar ju nästan som en riktig hopphäst numera, så hon tycker det börjar bli riktigt kul.

Tack! Känns så jävla bra! :bump:

Vad tråkigt med stoppet :( Speciellt efter en sån bra dressyr som sagt..

Vad tyckte du annars om tävlingarna?

Har du några mer tävlingar inplanerade?
Jag såg din terräng (gick banan en sista gång då) såg väldigt säkert ut!!
Tycker det var väldigt bra tävlingar, bra med information o så, gillar anläggningen starkt och tycker terrängbanan var jättefin. Bra framridning till både hoppning och dressyr! Har faktiskt inget att klaga på!

Vilken stock menar du?

I höstas var det en stock ovanpå nedhoppet som du var tvungen att hoppa över, dvs du kunde inte stå still o droppa ned i vattnet för där låg stocken. Inte hög men över 30 cm så du får farlig ridning om du står still.

Jag skulle gärna vilja veta hela bansträckningen nu? Kan du dra den? verkar ju ha varit lättare än i höstas iaf med tanke på hur få utvägrade ni hade.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka