Åkerbo 5-7 juli

L

Lilja_

Någon som vet om 90-klassen i åkerbo är öppen eller bara för de som rider allsvenskan?:confused:

Sv: Åkerbo 5-7 juli

Allsvenskan kommer inte gå där utan i Kinda 27 maj. (Vilket jag inte var glad över men så är det iaf.)
Så ja, 90-klassen är öppen för alla. Det har de tidigare omgångarnas klasser också varit så du hade nog inte behövt bekymra dig :)

Någon som vet hur deras 90- bana ser ut..? Det var några år sedan jag var där nu.. Ska försöka debutera 4- åringen där, men bara om banan är schysst!

Någon som vet hur deras 90- bana ser ut..? Det var några år sedan jag var där nu.. Ska försöka debutera 4- åringen där, men bara om banan är schysst!

Hej du!

Jag har ridit debutant där 2 ggr, bland de svåraste debutanter jag sett...som hinder nr 3 hade de en trahkener grav med stor tjock stock, lika bred grav som i Mariestad...hinder nr ett var ett palissadplank som var maxat....sen fanns det ett fint litet dubbelhinder som bestod av halmbalar under och foderhäckar med diverse i...tämligen svårt det med. Men om man övervann de 5 första hindren var resten av banan VÄLDIGT lätt jämförelsevis...:o

Jag kommer ihåg uthoppet, nr 2 kanske..? Och ett ganska snällt vatten väl? Och någon björkoxer på fältet.

Det måste varit ett tag sen eller? Känner inte riktigt igen det, förutom trakenern.

Jag red där senast 2002 så de kan ju ha ändrat. Men trahkenern tyckte banbyggaren var ett helt klart godkänt hinder att ha som hinder nr 3 i debutant...

Hur såg det ut när du var där då?

Ja, jag blev inte medlem i klubben förrän 2004 tror jag det var. Sedan dess har jag varit i tävlingskommittén. Det är nog en del ändrat. Vad har andra för uppfattning om banan? Alltid roligt att höra!

Det kan ju vara så att trakenern faktiskt höll måtten, men att det självklart kan tyckas tufft för en debutant. Eller?

Jag var där förra året, drattade visserligen av i banhoppningen så jag red aldrig terrängen. Men jag uppfattade hindren som snälla. Det enda jag tyckte var lite halvläbbigt var en ganska rejäl stenkista som stog lite skymd i en sväng men vad jag kunde se så vållade den inga problem .

Hej du!

Jag har ridit debutant där 2 ggr, bland de svåraste debutanter jag sett...som hinder nr 3 hade de en trahkener grav med stor tjock stock, lika bred grav som i Mariestad...hinder nr ett var ett palissadplank som var maxat....sen fanns det ett fint litet dubbelhinder som bestod av halmbalar under och foderhäckar med diverse i...tämligen svårt det med. Men om man övervann de 5 första hindren var resten av banan VÄLDIGT lätt jämförelsevis...:o

Säg inte sådär :eek:

Jag som redan var sjukt nervös!!!! :p

Ja, jag blev inte medlem i klubben förrän 2004 tror jag det var. Sedan dess har jag varit i tävlingskommittén. Det är nog en del ändrat. Vad har andra för uppfattning om banan? Alltid roligt att höra!

Det kan ju vara så att trakenern faktiskt höll måtten, men att det självklart kan tyckas tufft för en debutant. Eller?

Visst höll den måttet, men det gör ju även graven i Mariestad och den förorsakar VÄLDIGT många utvägringar. Jag menar att banbyggare bör tänka på att få igång hästarna i början med lite snällare hinder och sen öka svårigheterna efter hand. När jag var där var de 5 första hindren de absolut svåraste på hela banan. Jag red där 2 år i rad med 2 olika hästar och då var bansträckningen sådan. Den *-iga klassen hoppade också trahkenern med ett lydnadshinder efter. Och då hade de nog även höjt stocken lite. Men att använda samma hinder i debutant och *-ig är lite tufft tycker jag.

Men ändå... Det är ju det negativa och "farliga" man kommer ihåg :D

Menmen. Jag får hoppas att jag överlever ändå.. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 593
Senast: Snurrfian
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 293
Senast: Rosett
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 522
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024