Jag är vuxen och betalar allt själv. Jag har hatt sadelutprovare två gånger, men inte varit fornøyd med noen av de. Jag har provat ca 20 sadler och brukt snart 60000,- kronor på hästen det året jeg har haft honom, i sadlar, veterinär, kiropraktor, den duktigaste hovslageren i Oslo-området osv osv, enda hästen aldri har gitt utrykk för att han har vondt, han är frisk och rask; jag vill bara vara "före var", for jag har tenkt å ha han resten av hans liv.
Så jag tycker det är tråkigt att mitt tips om en TUNN antisklid-padd (TUNNARE ENN EN VOILOCK!!) förar til det evinnelige "sadlen passer inte"-kjatet.
Nå påstår jag inte at sadlen jag brukar för tiden passar 110%, jag påstår bara att det finns hästar där sadeln vil skli oavsett... Och jag talar inte för mig själv. Jag har faktisk upplevet én sal som inte har åkt fram på min häst, men den låg i bro och var lång som et uvær, for smal mellom bossorna OG låg i bakvikt. Men stille på hästens rygg låg den!
Jag är villig til att ge 20000NOK för en sadel, men då måste jag ha pengene först. Det kostar att prova sadler også, returporto osv, hundrelappene flygar. Så jag måste ta det litt "puljevis", jag måste spara upp penger mellom hvert "sadel-raid"
Jag är bara en student...
I mellomtiden er jeg fornøyd med en sal som ligger 95% bra, og Patrull antisklid-underlag fra IKEA!!!
(och en lewa, och mye barebackridning)