Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Susan skrev:Problemet som jag ser det är att jag inte sett ngn AR ryttare få till det live.
Men jag har inga kompisar
Susan skrev:Med min kommentar om att jag inte har några kompisar, menar jag att jag förstår att jag får ovänner när jag skriver som jag gör.
Om man som jag har en åsikt och vågar stå får den så får man många starka reaktioner. De negativa kommer oftast på tråden, de possitiva i pm korgen.
På ett sätt förstår jag din indignation. Och jag har lite "samvete" för jag gillar en del som skriver här mycket.
Särskilt Olle Atlas tycker jag har en sund attityd och ett öppet intresserat sinne.
Det finns även andra mycket kompetenta männiksor som skriver här, som jag respekterar.
Dock är detta ett diskussionsforum, och diskutera ridteori och "uppvisningar" och "offentliga personer" tycker jag att jag kan få göra.
Däremot försöker jag undvika att ha åsikter om privatpersoner.
Kan inte du lägga in en länk eller hänvisa till något, så att jag slipper missa det som du ser.
Jag tycker också att mycket av kritiken mot AR är befogad - visserligen är näsan framme men hästen är ofta sänkt i ryggen och den hetsiga takten visar både att häten är minst lika spänd och inte heller den stärkt för en korrekt samling...
Vad är det på det stora hela som skilljer barockridning och akademisk ridning från dressyren
prinzen skrev:
Klassiska dressyren frågar man inte hästen man säger till hästen vad den ska göra..
prinzen skrev:Klassiska dressyren frågar man inte hästen man säger till hästen vad den ska göra..
Dina tankar i övrigt stämmer också överens med vad jag också kommit fram till under mina månader här på buke.Lina_F skrev:1) Jag tror att de flesta är överens om att ryttarens sits är viktig samt att ryttaren bör vara i så god balans att han/hon kan skilja på vad som är att vara följsam i hästens rörelser och vad som är hjälpgivning. Hur mycket fokus som läggs på detta och hur stor kunskapen är om hur man når dit skiljer sig ganska mycket åt mellan olika tränare/inriktningar.
.