Akademisk ridning

Status
Stängd för vidare inlägg.

SpanskaLoppan

Trådstartare
Ja då var jag nyfiken igen:D

Är ju så att jag och min "farbror" stått och trampat på samma ställe länge nu och äntligen har jag insett att vi inte kommer utvecklas mer i dressyr/hoppning.
Alltså dags att testa nåt annat och då kom jag att tänka på akademsk ridning som jag sneglat på ett bra tag.
Så nu är jag nyfiken på hur det fungerar så att säga.
Hur hittar man tränare och vad kostar sådana?
Behövs spec. utrustning? Har sett att många rider på stång samt nån sorts sadel. Funkar det att rida i en vanlig allround eller dressyr sadel och tredelat tränsbett? Iallafall till att börja med?
Kan AR passa en lättstressad vbl valack med en...låt säga "något osmidig" matte?
http://www.pixbox.se/pic_show_id4010241.html
Vart vänder man sig som intresserad men total nybörjare för att få veta mer?

Ja vi börjar väl så men vill veta allt ni vill berätta för mej:bump:

Sv: Akademisk ridning

Gå in och läs mera på Klassisk ridkonst där fler akademisker håller till:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 769
Senast: __sofia__
·
Ridning Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle välja.. En bit från mej finns en tjej som håller kurser och lektioner i Akademisk...
2
Svar
30
· Visningar
3 826
Senast: Totola
·
Dressyr Pållen har stått i 2 år p.g.a. skada och är nu under igångsättning. Han har smakat på kandaret förr och trivts ypperligt med det. Igår...
Svar
9
· Visningar
3 066
Senast: zanzan
·
Ridning Efter att ha bestämt tid och plats för mitt allra första möte med en tränare inom akademisk ridning, till häst, började jag så smått...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 791
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30