åka tåg med hund

S

Sannis

Nu är det så att min stora hund (leonbeger) ska följa med mig upp till skolan imorgon och nu undrar jag om detär nån som vet om det kostar nåt att ha hund med sig på sj tåg. På tåg i bergslagen vet jag attd et är gratis men hur är det på sj tågen? nån som rest med hund förut som har några tips på hur ja ska göra resan så enkel som möjligt för min hund som aldrig har åkt tåg.
 
Sv: åka tåg med hund

Här får man ibland betala för hunden & ibland inte, det beror på...
Men igentligen ska man betala för en hund, då de räknas som pasagerare så säga!!
Gör inte så stor affär av de för hunden, bara uppträd som vanligt och visa hur KUL de är att åka tåg!;)
Sätt dej någon stanns där han får plats att lägga sig ned utan att vara ivägen för andra, så ska de nog gå jätte bra! När våran vovve åkte tog första gången la hon sig mitt i gången och snarkade jätte högt :rofl:
De va ju lite pinsamt, speciellt när de kom folk gående hela tiden och vi erbjöd oss att flytta på henne med alla bara: nej nej, låt henne ligga där och sova, jag kliver över istället :D
 
Senast ändrad:
Sv: åka tåg med hund

När min hund har åkt med på tåget har jag fått köpa barnbiljett åt henne men det kanske är olika på olika ställen i sverige....
 
Sv: åka tåg med hund

Har åkt mycket tåg med mina hundar och har aldrig behövt betala och så ska det vara också.

På sj:s hemsida står följande:
Det går bra att ta med ditt husdjur på tågresan.
"Högst två sällskapsdjur kan följa med utan att det kostar något extra på våra dagtåg. Vill du ta med dig fler ytterligare djur betalar du 102 kronor per djur, biljetterna köper du på SJ Resebutik eller via 0771-75 75 75. För en egen sittplats till ditt djur betalar du ungdomspris."

Så bara att köpa en biljett till dig och åka iväg! :)
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 004
Senast: NOC14
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 104
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det kommer säkert vara några som tycker att jag skriver nåt dumt nu eller att jag är taskig eller att jag har fel och sånt som det...
2
Svar
30
· Visningar
2 761
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp