åka iväg, minska foder?

I

isan_love

hej, ska åka iväg sön - mån och jag undrar hur mycket man behöver dra ner på fodret?

varmblod som går 3-5 ggr i veckan, och hon får ca 1,5 l basfoder, hur mkt ska hon få under tiden jag är borta??

Sv: åka iväg, minska foder?

lr behöver jag inte minska nått när jag bara ska vara borta 5 dagar?

1.5 l basfoder är kanske ändå lite mycket...hade nog gått ner till 0.5 liter de dagarna och gett lite mer hö istället. Allt för att minska risken för kolik!

1.5 l basfoder är kanske ändå lite mycket...hade nog gått ner till 0.5 liter de dagarna och gett lite mer hö istället. Allt för att minska risken för kolik!

Nja, 1,5 LITER är inte särskilt mycket. Jag tror inte en enda häst i världen får kolik av den anledningen...:grin:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Oknytt
·
Hemmet Har ett hus byggt för ca 5 år sen. Var sjukskriven för utmattning när jag ansökte om avloppslösning och litade helt på entreprenören som...
Svar
15
· Visningar
840
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 214
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar