Airbag i SAAB 9-5

M

Mirac_

Har köpt en SAAB 9-5 -02 för ett tag sen. Min fråga är nu om någon vet vad det kostar att koppla ur airbagen där fram? Och om det går att göra?

Borde ju gå men man vet ju aldrig med dom här bilarna. :)

Var inte gravida när vi köpte bilen och hade inte en tanke på att fråga hur mycet det skulle kosta.

Sv: Airbag i SAAB 9-5

Ring närmsta SAAB-verkstad och fråga! Det är inte alla som går med på att plocka ur airbagen, vissa kopplar ur dem mekaniskt men låter själva airbagen/sprängladdningen sitta kvar, vilket kan vara bra att veta och fråga noga om!

Som jag skrev i min tråd vill inte min volvoverkstad plocka ur airbagen bara för att vi har nyckelavstängning :mad:

De har vi inte i Saaben iaf.

Får göra de.
Jag och min sambo har vars ett barn innan och det funkar inte att ha tre barn i baksätet som sitter i olika stolar. Iofs bara varannan vecka det blir så men iaf. Vi kommer ju till att åka den veckan oxå.

900 tog vår verkstad och de tog bort den helt.

Ringde lokala SAAB handlaren och det verkar som om den går att kopla ur. Kostade runt 1000kr och tog en ½timme att fixa. :) Ganska överkomligt.

Har köpt en SAAB 9-5 -02 för ett tag sen. Min fråga är nu om någon vet vad det kostar att koppla ur airbagen där fram? Och om det går att göra?

Borde ju gå men man vet ju aldrig med dom här bilarna. :)

Var inte gravida när vi köpte bilen och hade inte en tanke på att fråga hur mycet det skulle kosta.

Endast 1300 kr på volvoverkstad! Tyckte iallafall jag var billigt. Fast då är saaben en 05:a men det kan väl inte spela nån roll?

Nä, de har de nog inte. Det som var avgörande verkade till att vara om passagerar stolen var manuell eller elstyrd. :)

Ringde lokala SAAB handlaren och det verkar som om den går att kopla ur. Kostade runt 1000kr och tog en ½timme att fixa. :) Ganska överkomligt.

Då kopplar de ur den, men den sitter kvar. Ifall man vill ta bort den helt kostar det drygt 3000 kr. Jag har samma bil och kollade nyligen.

Jag vet faktiskt inte, frågade inte eftersom jag har manuell stol i min bil :)

Då kopplar de ur den, men den sitter kvar. Ifall man vill ta bort den helt kostar det drygt 3000 kr. Jag har samma bil och kollade nyligen.

:eek:
Har inte full koll på hur mkt de tog när de kopplade ur vår airbag (sprängladdningen avlägsnades), men det var definitivt under 3000kr, tror inte ens det kostade hälften.... (gjort på märkesverkstad, iofs på uppdrag av annan märkesverkstad...)
Har årsmodell -00

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 911
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar