Åhörare på rättegång

Tofs

Trådstartare
När jag gick i grundskolan så var vi en grupp ur klassen med som åhörare på en rättegång. Jag tyckte att det var intressant. Så nu funderar jag, får allmänheten fortfarande vara åhörare? Hur får man då reda på vilka nål och tider det är under dagarna? Måste man anmäla sig i förväg eller är det bara att gå dit?
 
När jag gick i grundskolan så var vi en grupp ur klassen med som åhörare på en rättegång. Jag tyckte att det var intressant. Så nu funderar jag, får allmänheten fortfarande vara åhörare? Hur får man då reda på vilka nål och tider det är under dagarna? Måste man anmäla sig i förväg eller är det bara att gå dit?

Ja, så länge det inte är en rättegång som sker bakom lyckta dörrar.
Gå in på aktuell domstols hemsida så kan du öppna schemat för innevarande vecka.
Du behöver inte anmäla i förväg.
 
Var tvungen att gå in och kika, och jag gillar alla "m.m"; vårdnad m.m, ringa narkotikabrott m.m.
Det står ju för att det innehåller fler punkter. Vårdnad brukar följas av boende och umgänge, ringa narkotikabrott kan följas av brott mot knivlagen eller olovlig körning till exempel.
Nää, ni fattar väl att det är någon som tycker att alla domar låter smarriga :d "ringa narkotikabrott? MmMm!!"
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
543
Senast: cassiopeja
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 745
Senast: sjoberga
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 016
Senast: KesoNeso
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp