Sv: Åhå!

Grattis!! Kul när man hittar det man vill ha snabbt, inget kul att vänta.. Min nästa hyrestgäst blir nog en bönsyrsa, eller ett par stycken, kompisen hade fått ett hundratal ungar.. :D

jemaha skrev:
Grattis!! Kul när man hittar det man vill ha snabbt, inget kul att vänta.. Min nästa hyrestgäst blir nog en bönsyrsa, eller ett par stycken, kompisen hade fått ett hundratal ungar.. :D

Jepp!
Hoppas det går nu då... Blev erbjuden 3 st för 15 spänn, men jag är inte så sugen på en hel drös sen för tillfället... Sånt kan jag få när jag har mer plats :p Så jag har skrivit tillbaka om att jag bara vill köpa en om det går bra... Borde ju göra det så... :-)

Åhå, kul! Så satans söta är de ju :)

Hehe jag är enormt sugn på ett par millipeder, röda helst då... Men jag är ju livrädd för de ju så det går inte ihop riktigt :D

Jag var livrädd för de flesta insekter å småkryp för några år sen, nu blir det bara mer å mer här hemma.. :D Har tom vågat klappa spindeln några ggr nu!!! :banana:

jemaha skrev:
Jag var livrädd för de flesta insekter å småkryp för några år sen, nu blir det bara mer å mer här hemma.. :D Har tom vågat klappa spindeln några ggr nu!!! :banana:

Spindlar är söta :D Men man får inte vara närmare än 10 cm. Alla långa saker med många ben däremot är livsfarliga, bild kan man se men på egen risk eftersom de KAN hoppa ut genom bilden :angel: Samma sak med larver, tvestjärtar mm, de är livsfarliga :angel:

Långa saker med många ben.. Så du menar att mina jättedubbelfotingar på närmare 20 cm skulle vara otäcka?! Det kittlas ju så mysigt när de klättrar omkring på en... :D

jemaha skrev:
Långa saker med många ben.. Så du menar att mina jättedubbelfotingar på närmare 20 cm skulle vara otäcka?! Det kittlas ju så mysigt när de klättrar omkring på en... :D

De är ju urläbbiga :eek: :crazy:

Uh, köpte zophobas till råttorna idag... ÄCKLAD som fan... Vidriga små kryp, måste vara djävulens påfund :crazy: Nämnas bör att inte ens råttorna ville ha de, vilket är fullt förståeligt :angel: :crazy:

Har ett gäng zophobas hemma oxå, korallfingergrodan älskar de!! Fast de tar jag inte i, tycker att de är vidriga.. Tar de med pincett.

jemaha skrev:
Har ett gäng zophobas hemma oxå, korallfingergrodan älskar de!! Fast de tar jag inte i, tycker att de är vidriga.. Tar de med pincett.

Uh, jag blir äcklad bara av att se de. Och såna har jag käkat, tänka sig... :crazy: Fick såna där genomskinliga klubbor när jag var liten med såna där snuskar och gräshoppor... och jag tyckte det var GOTT! :eek: :crazy:

Håhå jaja, pincetten är min bästa vän. Fast de rörde på sig lite för mycket, jag råkade faktiskt NUDDA en... Urk :crazy:
Till råga på allt rinner en massa skit ut om man delar på de, som mamma gjorde med en som hon skulle ge till sina astrilder... Resten ligger numera i frysen... :crazy:

Jag råkade klämma sönder en när jag matade grodan, skvätte nåt glägg i ansiktet.. :crazy: Äckligt.. De kan bitas oxå har jag hört. Klubbor med gräshoppor å zophobas?! :crazy: Fy vad vidrigt!!

jemaha skrev:
Jag råkade klämma sönder en när jag matade grodan, skvätte nåt glägg i ansiktet.. :crazy: Äckligt.. De kan bitas oxå har jag hört. Klubbor med gräshoppor å zophobas?! :crazy: Fy vad vidrigt!!

Euuw! :crazy:
Jepp sånt snusk... Fy fan, vidrigt är vad det är :crazy:

Har hört det jag med och råttorna hade inte direkt lätt för att mörda de precis... Men jag säger då det, jag kommer aldrig peta på såna, fy fan vad vidrigt :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 977
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 296
Senast: Cina B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama