Åh, vad glad jag skulle bli...

Lisis

Trådstartare
om jag fick se bilder på era svänglar, spec då själva fastsättningen i vagnen. /Lisis -som skulle behöva lite ideer...

Sv: Åh, vad glad jag skulle bli...

Här hittade jag lite utförligare förklaring på svängel: cliffords.se. Det verkar som att man kan ha en rak svängel, men att det då kan ta i vagnen i rörelsen, så att säga.

Här är en bild på en hemmagjord svängel från en arkiverad tråd här på buke:
JRPQCPFSFRKPM.jpg

Någon annan i arkivet hade satt fast en hemmagjord svängel i vagnen med hjälp av ett kohalsband.

Jag tycker du skall kolla på möjligheten att sätta dit block (trissor) också, så att draglinorna löper fritt. Sånt kanske går att hitta asabilligt på järnaffärens båtavdelning? Tydligen vanligt i Norrland. Enligt en arkiverad tråd här på Buke kostar ett sånt kit runt 600 spänn, kanske finns på Aubiose?

Liknande trådar

Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: yamyam
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
1 008
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka