Åh, jisses....

YorkWann

Trådstartare
Jag har precis kommit hem från djursjukhuset (på en söndag såklart)

Ja jisses.... :crazy: :(

vi var ute på skogsprommenad, och efter ca en timme ute kommer han skuttandes fram jag sätter honom vid sidan och sen ja, hopp och lek, och hela platsen där han suttit är det blod....

Som tur var, så var en av dem jag var ute med akutsjuksköterska inom humnavården, så hon såg ju direkt, och ringer in, att vi kommer in med en setter NU. :crazy:

Han har alltså skärt upp hela foten, rätt igenom, veterinären sa att hon har aldrig sett någon värre fotskada :crazy: Och sköterskan sa att det var helt rätt att komma in, för hade vi väntat tills imorgon hade han antagligen förblödit. :crazy:

Jag är helt skakis nu, det släpper liksom när man kommit hem.... :(

Sv: Åh, jisses....

Usch fy vad trisst!!! Hoppas han blir bra snart!!!

kl

ja, från trampdynan och genom hela tårna är foten i två delar.

Så nu ska vi vara helt stillai två veckor i stort sett. Han får kissa och bajsa utanför sen ska han ligga. kul med en Setter som är van att vara ute en mil om dagen ca, (och springa två :angel: ) och går spår, uppletande osv. Kul att ha honom still i två veckor. Men jag har laddat med lite spel osv som jag hämtat hos en kompis nu :)

Alltså, finner inte ord. Vuxet folk som slänger flaskor och burkar i skogen så djuren gör sig illa. Var skadan så stor så måste det varit glas. Har hänt mej flera gånger, men inte så kraftigt. Åka till en veterinär är ju inte det billigaste och absolut inte akut på en söndag. Var har folk för förnuft egentligen och kasta sin skit i skogen? Stackars lille vovve.

jo, hon sa det med, det är glas eller vasst metall som han skärt sig på.

Så sa hon när vi åkte, snälla håll honom på koppelprommenader nu, snälla,jag vet att det brukar ordinerats, men detta menar jag verkligen, han FÅR inte springa! och kom inpå en gång om det går upp! (vilket tydligen är jättevanligt att det gör! :crazy:

Ush vad läskigt! Hoppas han inte får tokspelet under vilan och att det läker ihop fort!
Ett ex på hjärn gympa nu under vilan kan vara sök, om ni kan det redan, kan ni ju specificera er lite, ex kantareller eller "personsök", låna en bekants mössa ellr dyl och göm runt i hemmet.

om du inte redan tränat in klicker på honom så kan det vara en aktivering för skallen på honom att lära han en massa lugna trix med hjälp av klicker...så får han lite stimulans :banana:

loke skar upp hela tassen förra sommaren när vi var på stranden. någon superidiot hade alltså slängt glas eller något annat vasst på en strand som kryllar av småbarn. det är så vansinnigt att jag inte finner ord.

efter sjukhusbesöket fick han på sig en för liten tratt så han rev upp ett par stygn och dessutom fick han en böld av sprutan, men läkningen gick ändå hyfsat fort.

grejen är ju att han ska röra sig så lite som det bara går. Typ kissa och bajsa sen ligga. så aktiveringen just nu kommer vara typ rulla köttbullar framför, men ligg kvar och sen varsågod. sitt , ligg och rulla runt typ.

Ok, vad aktiverade du honom med under tiden han skulle vara stilla?

Nä, man blir så frustrerad, vad tänker människor med?

Fruktansvärd historia !
Hoppas det läker snabbt och bra---men det heter skurit !!!
Skära-skar -skurit
Hälsningar till dig och hunden

ja det var ganska omöjligt att aktivera tillräckligt. vi tränade lite fjärrdirigering och andra moment som inte kräver så mycket rörelse, men det var ju långt ifrån tillräckligt. tack och lov handlade det bara om ett par veckor, han klättrade verkligen på väggarna mot slutet.

Ok, tack. Jo det var ju inte sålänge sen han kastrerades så jag vet ju vad jag har att vänta ;)

dock är han väldigt motiverad till allting. ALLT är ju bättre än att bara ligga :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 880
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 641
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 838
Senast: solrose00
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 578
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka