Agria ville inte direktreglera

Sv: Agria ville inte direktreglera

*kl*

Jag har inga hästar i Agria pga alla historier jag hört genom åren - däremot har jag mina katter där och det har fungerat klockrent. En katt hade en femsiffrig veträkning kort efter att jag försäkrat honom och det var inga problem alls. Övervägde att skicka dom en tårta.

Jag gjorde en direktrelering på Ultuna för ett tag sedan som jag trodde skulle vara färdigreglerad innan jag åkte hem, det tog 6 veckor innan Ultuna hade fått iväg pappren till försäkringsbolaget!:eek: Och då fick jag dessutom ligga på och tjata MÅNGA gånger!

Jag gjorde en direktrelering på Ultuna för ett tag sedan som jag trodde skulle vara färdigreglerad innan jag åkte hem, det tog 6 veckor innan Ultuna hade fått iväg pappren till försäkringsbolaget!:eek: Och då fick jag dessutom ligga på och tjata MÅNGA gånger!

Ja, det är dom som stoppar för mig nu också...Ändå har jag pratat med kliniken en gång (då sade tjejen jag pratade med att dom var ikapp...)

:confused: Hur har det gått för er (riktat till Shetlandskusk, break_a_leg och Alexandra_W)??????

Sveland fick mina papper igår, så jag vet ingenting. Dock så i mitt fall krånglar de ju inte som de gör för shetlandskusk, det är en helt berättigad begäran. Det som KAN krångla är distriktsveterinären *sucka* De hade slut på papper när de var här så jag fick ingen gårdsjournal. Ringde och bad om att få den i onsdags, igår kväll ringde vet och sa att datasystemet ligger nere så det tar minst ett par dagar. Vilket inte gör mig ett skit, men jag tror Sveland kommer viilja se DV-pappren.

Jag har dock flyttat fram (bra att vara stamkund..) förfallot på klinikräkningen, så förhoppningsvis får jag svar innan jag ska trolla fram pengarna ;)

Jag förstår inte riktigt?

Om du var in med häst så fakturerar de ju, och då kan de ju få roa sig med direktregleringen bäst de vill, för de skickar ju inte dig någon faktura förrän de fått svar på direktregleringen?

På smådjur direktreglerar de ju direkt under kontorstid, och annars får du betala och sen direktreglera själv?

Jag har åter igen pratat med Ultuna. De ligger väldigt långt efter med sin fakturering (direktreglering)...Agria har inte fått något som helst från kliniken.

Jag behövde veta hur förskringsbolaget ställde sig till skadan , dvs om de skulle ersätta eller ej.
Försäkringsbolaget kunde ej ta ställning till detta innan de fått pappren från Ultuna, därav min frustration.
Sen att tjejen i receptionen var riktigt ruskigt otrevlig och att räkningen när den väl kom inte stämmer är en helt annan fråga!:mad:

Dessutom har nu Ultuna infört kontantbetalning på plats:eek:
Tror du det kommer bli struligt med föräkringsbolag som måste ge besked direkt och stora kostnader som ska betalas direkt av hästägare när försäkringsbolag inte vill ersätta. !

Tror du det kommer bli struligt med föräkringsbolag som måste ge besked direkt och stora kostnader som ska betalas direkt av hästägare när försäkringsbolag inte vill ersätta. !

Åh fan, för alla? (När jag opererade K där stod det stora skyltar i receptionen om att de i vissa fall skulle kräva kontant betalning bla bla).

Hade ju kunnat bli.. intressant.. att lösa ut Kele för över 30 000 kr då liksom :eek:

Ja, som jag förstod det, läste inte så noga ,hade annat vid tiilfället att fokusera på.:(

Okej, trist. Men jag är ju inte förvånad. Strömsholm har ju haft det länge, och det var ju inte oväntat att fler skulel följa efter.

Inte billigt att vara djurägare och inte få ersättning på sin försäkring och dessutom bli otrevligt bemött. Jag är ialla fall riktigt nöjd både med pris och skadereglering, men då har jag också det bolag som är bäst på skadehantering. Det bästa är ju ändå att uppge eventuella fel när man tecknar försäkringen, antingen blir det undantag och ersättning kan utebli eller minska eller så får man sin ersättning. Tycker att det är bäst med en fast självrisk så slipper man överraskningar och försäkringen blir billigare. En åsikt bland många!

Mitt djursjukhus har haft kontantbetalning på plats iaf de senaste 10 åren. Har aldrig haft strul med direktregleringar el liknande, det brukar gå väldigt fort för kliniken att få svar från försäkringsbolagen, och om det är större grejer så kostnaderna springer iväg (t.ex. inlagd häst) så säger man ju till personalen direkt (eller så snabbt som möjligt) att man vill ha direktreglering, så är alla papper klara när man kommer för att hämta hästen. Jättesmidigt!

Liknande trådar

K
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Jag har hamnat i ett dilemma med min mycket fina halvblodsvalack. Lite bakgrundsfakta: Hos förra ägaren...
Svar
2
· Visningar
1 760
Senast: Kikki84
·
J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 999
Senast: Sockertoppen
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 787
Senast: Elina8
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
13
· Visningar
2 076
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama